Атака сонячного вітру: Землю накриє потужна геомагнітна буря

16 вересня на нашому Сонці помітили корональний викид маси. Це приголомшливе явище вразило науковців і спостерігачів, а також привернуло увагу національних агентств, що відповідають за моніторинг подібних космічних подій.

Величезне виверження на Сонці
Величезне виверження на Сонці 16 вересня 2023 року, яке направлене на Землю. Авторство зображення: NASA/SDO

Національне управління океанічних і атмосферних досліджень США (NOAA) оголосило про можливість помірної геомагнітної бурі класу G2. Науковці стежать за рухом сонячного вітру, який має вразити Землю 19 вересня. Це відкриває можливість для надзвичайного явища на небі — полярного сяйва.

Якщо корональний викид маси дійсно дістанеться нашої планети, це може викликати геомагнітну бурю, подібну до тієї, що була зафіксована 12 вересня і призвела до полярних сяйв, які були помітні південніше, ніж зазвичай. Наприклад, очевидці бачили сяйва в американських штатах Колорадо та Міссурі.

Один з провідних фахівців із сонячних явищ, фізик Кіт Стронг, висловив своє захоплення цим неймовірним виверженням у соціальній мережі Twitter. Він коментує: «Найбільше виверження, яке я коли-небудь бачив! Я професійно спостерігаю за Сонцем понад 50 років, і більшого ще ніколи не помічав!».

Наслідки геомагнітних бур

Геомагнітні бурі є результатом збурення магнітного поля Землі, викликаного сонячним матеріалом, що виходить із Корони Сонця. NOAA класифікує геомагнітні бурі на шкалі від G1 до G5, від помірних до найекстремальніших. Подібні бурі можуть впливати на авроральну активність, електропостачання та радіозв’язок.

G2
19 вересня очікується геомагнітна буря силою G2 (помірна). Авторство зображення: NOAA

Прогнозована G2 буря на 19 вересня може призвести до дивовижних яскравих полярних сяйв та тимчасового відключення ВЧ-радіозв’язку на освітленій Сонцем стороні Землі. Погіршення низькочастотних навігаційних сигналів також можливе протягом кількох хвилин.

Нам варто очікувати більше сонячної активності, оскільки Сонце наближається до свого піку в 11-річному циклі своєї активності, який очікується в 2025 році. Проте космічна погода непередбачувана, і прогнози можуть змінюватися. Такі події нагадують нам про вразливість Землі перед силами космосу.

Раніше ми повідомляли про те, що руйнівна сонячна буря здатна знищити Інтернет та смартфони.

За матеріалами Space.