Потужний спалах на Сонці вразив супутники GPS

У період між 28 і 29 серпня Сонце викинуло два потужні спалахи убік нашої планети, спричинивши збої GPS, вимкнення світла та викликавши захопливе полярне сяйво. Останніми місяцями Земля піддається бомбардуванню численними потоками космічного випромінювання. Ситуація погіршуватиметься й надалі, оскільки Сонце наближається до піка свого циклу активності.

Сонячний спалах
Сонячний спалах. Фото: Unsplash

Перший спалах стався 28 серпня. Із сонячної плями AR3088 вирвався факел класу М4, що спричинило сонячну бурю та полярні сяйва у північній півкулі Землі. Північне сяйво простягнулось від Альберти в Канаді аж до Шотландії. У понеділок, 29 серпня, о 19:37 за київським часом зоря випустила спалах класу M8, який спричинив вимкнення радіо, перебої зі світлом та викликав збій у роботі GPS.

Що таке сонячні спалахи?

Порівняння сонячного протуберанцю із Землею
Порівняння сонячного протуберанця із Землею

Сонячні спалахи — це інтенсивні спалахи заряджених частинок, які вириваються у космос з поверхні Сонця. Коли ці високошвидкісні потоки сонячного вітру cтикаються з магнітним полем нашої планети, ми можемо помітити цей ефект у вигляді яскравих полярних сяйв — це їхній єдиний позитивний результат. Але, залежно від потужності, у найгірших випадках спалахи можуть спричинити коливання в електромережах, впливати на радіоефір та навіть виводити супутники з ладу. Ба більше, сонячні бурі навіть можуть збивати з орієнтування перелітних птахів, які покладаються на магнітне поле Землі.

Зростання сонячної активності

Сонячний цикл триває 11 років. Упродовж цього періоду сонячні бурі відбуваються 600 разів. Оскільки Сонце досягне піка циклу приблизно 2025 року, такі спалахи лише збільшуватимуться. Наш сучасний світ дуже залежить від технологій, тому збої, спричинені сонячною активністю, можуть вплинути на мільярди людей у ​​всьому світі.

Раніше ми повідомляли про те, як сонячна активність перевищила прогнозовану.

За матеріалами NewsBytesApp