Сонячна буря розірвала радіозв’язок над Азією та Австралією

Сонячна пляма породила подвійний спалах, що став причиною тимчасового відключення радіозв’язку над Азією та Австралією. За даними сайту spaceweather.com, сонячна пляма AR2993 спалахнула 18 квітня з двома швидкими спалахами M1, а через тиждень потік заряджених частинок досяг Землі. Сонячні бурі М-класу — це спалахи середнього розміру, які можуть тимчасово порушувати деякі радіочастоти, а іноді наражати астронавтів у космосі підвищеному рівню радіації.

AR2993
Дві масивні групи сонячних плям, відомі як AR2993 і AR2994, на північно-східному боці Сонця. Зображення: Національна обсерваторія Лангкаві, MYSA/MOSTI

Як повідомляє астрофізик Дін Песнелл із Центру космічних польотів імені Годдарда NASA, сонячна пляма AR2993 була середнього розміру. При цьому її площа становить сотні мільйонів квадратних кілометрів. Земля могла б бути в цій активній області так само зручно, як і яйце в гнізді.

Що таке сонячні плями?

Сонячні плями — це області Сонця, де магнітне поле тимчасово стає набагато сильнішим, ніж у навколишніх областях. Ці магнітні сили блокують потік гарячого газу зсередини світила, роблячи сонячні плями набагато холоднішими за інші області поверхні зорі. У випадку, якщо плям багато, існує висока ймовірність того, що відбудеться переєднання магнітних ліній, які проходять всередині однієї групи плям, де вони рекомбінують з лініями з іншої групи плям, що мають протилежну полярність. Видимим результатом цього процесу є викид корональної маси, які є вибухами сонячної плазми. Сплеск випромінювання, досягаючи Землі, викликає сильні збудження її магнітного поля, порушує роботу супутників, а в окремих випадках навіть впливає на розташовані на планеті об’єкти.

Сонячний спалах. Анімація: Spaceweather.com

Сонячна активність має регулярні 11-річні цикли, що реєструються з 1775 року. Зараз наше світило перебуває на 25-му циклі, у періоді наростання своєї активності. Пік 25-го сонячного циклу очікується наприкінці 2024-го або на початку 2025 року, а це означає, що можливе збільшення частоти сонячних плям, спалахів та викидів корональної маси.

Нагадаємо, що раніше викид на Сонці перетворив Меркурій на кшталт комети.

За матеріалами Livescience