На Сонці стався потужний спалах у напрямку Землі

У четвер, 28 жовтня, на Сонці спостерігався великий спалах. Згідно з попередженням від Групи прогнозування космічної погоди США, наша зоря пережила спалах класу X1 — потужний викид корональної маси, що стався о 15:17 за Гринвічем (18:17 за київським часом).

Група попередила, що виверження класу X1 здатне викликати зникнення радіозв’язку на великій території для високочастотних сигналів приблизно на годину. Викид корональної маси в результаті спалаху AR2887 може завдати «ковзаючого удару» по Землі 29-30 жовтня, повідомляє SpaceWeather.

«Зона покриття складе більшу частину ділянок освітленої Сонцем сторони Землі», — повідомляє група космічних кліматологів.

Найпотужніші спалахи X-класу створюють небезпеку, особливо коли вони націлені безпосередньо на Землю. При таких виверженнях у космос викидаються заряджені частинки від Сонця, що рухаються зі швидкістю 1,6 млн км/год і досягають нашої планети за кілька днів.

Сонячний спалах AR2887

Спалах походить від сонячної плями AR2887, яка зараз розташована у центрі Сонця і обернена до Землі. Ця пляма спричинила два помірні спалахи класу M днем ​​раніше.

Подібні події пов’язані з тим, що наше світило перебуває в ранній фазі циклу своєї активності, кожен із яких триває 11 років. Поточний цикл, що має умовний номер 25, розпочався у грудні 2019 року.