Звук запуску: зонд Hera пройшов перевірку в акустичній камері

Інженери Європейського космічного агентства (ESA) успішно провели акустичні випробування апарата Hera. Тести підтвердили, що він здатний витримати звук власного запуску на орбіту.

Місія Hera в уявленні художника. Джерело: ESA

Основним завданням місії Hera є вивчення астероїда Діморф, що є супутником більшого астероїда Дідим. У 2022 році в Діморф врізався побудований NASA зонд DART, унаслідок чого з поверхні астероїда було вибито значну кількість речовини, і що стало причиною зміни орбітального періоду малого тіла. Hera повинна буде вивчити, як зіткнення з DART вплинуло на пару астероїдів. Також європейський апарат випустить кілька кубсатів, один з яких спробує здійснити посадку на Діморф.

Складання Hera було завершено в серпні 2023 року, після чого інженери розпочали низку тестів, покликаних засвідчити готовність космічного апарата. Першими стали акустичні випробування. У межах цих випробувань Hera зазнавала таких самих вібрацій, які виникнуть під час її запуску.

Найбільша акустична система Європи

Тести проводилися у Великій європейській акустичній установці (LEAF), розташованій на території випробувального центру ESTEC у Нідерландах. Ширина камери LEAF становить 11 метрів, довжина — 9 метрів, висота — 16,4 метра. В одну з її стін вмонтовані величезні звукові рупори. Випущений через них азот може створювати шум до 154 децибел, як під час одночасного зльоту кількох реактивних літаків.

Апарат Hera в акустичній камері LEAF. Джерело: ESA-SJM Photography

З метою безпеки LEAF може працювати тільки за зачинених дверей. Для відбиття шуму та створення рівномірного звукового поля всередині, укріплені сталлю залізобетонні стіни камери вкриті епоксидною смолою. Сама ж вона стоїть на гумових опорах, що ізолюють її від навколишнього середовища. Це запобігає пошкодженню інших частин випробувального центру або спостерігачів, які перебувають поруч.

Hera успішно впоралася з усіма випробуваннями. Тепер на апарат чекають тести у вакуумній камері, за якими підуть перевірки його систем на електромагнітну сумісність. Після цього Hera буде підготовлена до відправлення на мис Канаверал.

Наразі запуск місії Hera заплановано на жовтень 2024 року. Вона має вийти на орбіту навколо пари астероїдів наприкінці 2026 року.