Зоряна команда: місії NASA та ESA об’єднають зусилля з вивчення Сонця

Напередодні квітневого повного сонячного затемнення NASA та ESA вирішили об’єднати свої зусилля з вивчення Сонця. У цьому їм допоможе унікальна орбітальна конфігурація зондів Solar Orbiter і Parker Solar Probe.

Solar Orbiter і Parker Solar Probe в уявленні художника. Джерело: Solar Orbiter: ESA/ATG medialab; Parker Solar Probe: NASA/Johns Hopkins APL

Solar Orbiter і Parker Solar Probe перебувають на вельми витягнутих орбітах. Це пояснюється тим, що інженери прагнули мінімізувати час, протягом якого вони зазнають максимального рівня сонячного випромінювання. Це означає, що апарати стрімко проходять перигелій своєї орбіти, після чого віддаляються від Сонця та передають зібрані ними дані на Землю.

Протягом найближчих днів Solar Orbiter і Parker Solar Probe вперше одночасно проходитимуть перигелій своїх орбіт (45 і 7,3 млн км відповідно). Вчені з NASA та ESA вирішили скористатися цією рідкісною можливістю, щоб об’єднати їхні спостереження за сонячним вітром.

Взаємне положення апаратів Solar Orbiter і Parker Solar Probe у момент проходження перигелію. Джерело: ESA

Ідея полягає в наступному. За допомогою своїх телескопів Solar Orbiter вестиме спостереження за областями Сонця, де формується сонячний вітер. Через кілька годин після цього Parker Solar Probe пролетить і вивчить випущену ним речовину. Це дасть змогу вченим краще зрозуміти зв’язок між Сонцем і його геліосферою — величезною плазмовою бульбашкою, яку воно видуває в космос.

Дослідники також сподіваються, що їм вдасться зірвати «джек-пот». Це станеться в тому разі, якщо Solar Orbiter помітить корональний викид маси (CME), що прямує до Parker Solar Probe. Тоді вчені отримають можливість побачити перебудову зовнішньої атмосфери Сонця в найдрібніших деталях, а потім вивчити структуру викиду. Оскільки наше світило наближається до чергового піку своєї активності та за останні тижні здійснило низку потужних спалахів, ці надії не безпідставні.