Знайдена екзопланета, що пережила смерть своєї зорі

Використовуючи дані, отримані за допомогою телескопів Keck I та II обсерваторії Мауна Кеа, астрономи підтвердили існування екзопланети в системі MOA-2010-BLG-477 L. Особливість знахідки полягає в тому, що вона обертається довкола білого карлика — залишку зорі, що повністю витратила водневе термоядерне паливо та скинула в навколишній простір більшу частину своєї речовини. У далекому майбутньому аналогічна доля очікує й на наше Сонце.

Система MOA-2010-BLG-477 L в уяві художника. Джерело: W. M. Keck Observatory/Adam Makarenko

MOA-2010-BLG-477 L розташована від нас на відстані 6,5 тис. світлових років у напрямку галактичного центру. Білий карлик приблизно вдвічі легший за Сонце. Що стосується знайденої екзопланети, то це газовий гігант, маса якого перевищує масу Юпітеру в 1,4 раза, а орбіта пролягає на відстані 2,8 а.о. від центрального тіла системи.

Варто зазначити, що на даний момент астрономи знайшли понад чотири тисячі екзопланет, але лише кілька з них обертаються навколо білих карликів. Виявлення планети в системі MOA-2010-BLG-477 L доводить, що газові гіганти, які розташовані на значній відстані від своєї зорі, можуть пережити її загибель.

Крім того, знахідка дає певне уявлення про те, який вигляд матиме Сонячна система приблизно через 7 млрд років. Вважається, що до того часу Сонце знищить Меркурій, Венеру та, ймовірно, Землю. А от Марс і більш віддалені планети виживуть і продовжать обертатися навколо червоного гіганта, який, скинувши зовнішні шари, пізніше перетвориться на білого карлика.

За матеріалами: https://phys.org