Знайдена екзопланета в зоні населеності зорі Kepler-160

Німецько-американська команда астрономів повідомила про відкриття кандидата в екзопланети, розташованого в системі Kepler-160. Його вдалося виявити під час аналізу архівних даних, зібраних космічним телескопом Kepler.

Kepler-160 — це сонцеподібна зоря, розташована на відстані близько 3100 світлових років від Сонця в сузір’ї Ліри. Раніше астрономам було точно відомо про наявність двох екзопланет у цій системі. Їхні радіуси в 1,7 і 3,8 раза перевищують радіус Землі, а орбіти проходять на невеликій відстані від центрального світила, що виключає можливість наявності на їхніх поверхнях відповідних умов для життя.

Третя екзопланета системи, що отримала позначення KOI-456.04, становить значно більший інтерес. Аналіз наявних даних свідчить про те, що її радіус у 1,9 раза перевершує земний, а орбіта проходить на відстані 1,01 а.о. від зорі. Оскільки Kepler-160 трохи холодніша за Сонце, поверхня нової планети отримує всього на 7% менше енергії, ніж Земля. Наразі вчені не мають даних про можливу масу KOI-456.04, тому вона може виявитися як кам’янистою суперземлею, так і мініатюрним газовим гігантом.

Порівняння Землі та екзопланети KOI-456.04. Джерело: MPS/René Heller

Варто підкреслити, що KOI-456.04 поки має статус кандидата — її існування має бути підтверджено іншими астрономами. Але якщо це станеться, екзопланета напевно стане вельми привабливою ціллю для обсерваторій наступного покоління.

За матеріалами http://astrobiology.com