Як обговорювати Україну на МКС: NASA випустила посібник для астронавтів

Видання Vox отримало майже повністю невідредаговану копію посібника NASA для астронавтів щодо поводження у соціальних медіа. Рекомендації стосуються не тільки Twitter, а також і Facebook, Reddit, LinkedIn, Twitch, Instagram та навіть Tiktok.

Селфі астронавта Майка Массіміно
Селфі астронавта Майка Массіміно. Фото: Vox

Видання проаналізувало 80 слайдів документа, який пропонує астронавтам погляд на політику агентства в Інтернеті, яке має понад десять штатних SMM-менеджерів та керує 700 обліковими записами в різних соціальних мережах. У посібнику є кілька цікавих вказівок щодо поводження у космосі під час публікацій в Twiter, а також, як брати участь у дискусіях щодо України.

Правила поведінки в Інтернеті з космосу

NASA має власні правила щодо використання соціальних мереж у космосі. Поточний кодекс поведінки для екіпажу Міжнародної космічної станції (МКС) забороняє астронавтам створювати публікації з метою особистої або фінансової вигоди чи розкриття державних таємниць. В іншому розділі вказівок посібник нагадує астронавтам, що соціальні мережі є добровільними, але мають вважатися другорядними, коли на перший план виходить безпека місії та згуртованість екіпажу.

За словами офіцера з комунікацій ESA Марко Трователло, стратеги соціальних мереж Європейського космічного агентства (ESA) щодня спілкуються з астронавтами. Вони надають поради щодо вертикального кадрування, використання хештегів, створення ефективних підписів і вибору тем, які є «крутими або кумедними».

Один зі слайдів посібника для астронавтів

Під час першої повністю приватної місії на МКС Axiom Mission 1 NASA вимагала схвалення публікацій у соціальних мережах, включаючи зображення та відео. Інший слайд показує, що в березні 2022 року NASA запровадила новий процес перегляду зображень і соціальних мереж, створених під час приватних місій астронавтів.

Співробітникам NASA рекомендовано не використовувати TikTok через закон США, який забороняє аерокосмічній адміністрації співпрацювати з компаніями, що належать Китаю. Хоча Саманту Крістофоретті це не зупинило.

До речі, у посібнику є одна цікава деталь: він радить астронавтам припинити роботу, якщо їхнє життя під загрозою. Добра порада для всіх нас!

Політика на орбіті

Окрім особистої безпеки, у настанові також рекомендується політична розсудливість — важлива деталь, враховуючи нинішню напруженість між головними гравцями на МКС — Сполученими Штатами та росією. У лютому цього року після військового вторгнення росії в Україну з’явились рекомендації щодо публікацій цієї теми в соціальних мережах астронавтами на орбіті. Правила публікацій стали жорсткішими, коли минулий голова «Роскосмосу» Дмитро Рогозін публічно заявив, що росія відмовляється співпрацювати з NASA, щоб МКС без російського модуля зійшла з орбіти та впала на Землю.

Представник ESA Трователло зазначив, що хоча агентство не забороняє астронавтам говорити на будь-яку тему, усіма комунікаціями щодо України опікується генеральний директор агентства, щоб зберегти видимість неупередженості в космосі. Астронавтам рекомендувалось не торкатися теми політики у розмовах з росіянами, а зосередитися на обговоренні науки, технологіях та діяльності у космосі.

Космічні туристи на МКС у межах приватної місії Axiom 1, певно, теж були ознайомлені з інструкціями, як відповідати на запитання про війну між росією та Україною, адже на борту космічної станції є російські космонавти.

Хоча для більшості з нас тут, на Землі, соціальні мережі залишаються просто ще одним способом витрачати час в Інтернеті, вони вважаються формою суспільних послуг для членів екіпажу NASA, які популяризують космос та науку для зацікавлених людей.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти розважаються на орбіті.

За матеріалами Vox