Вибух зорі нагадав новорічну іграшку

Космічний телескоп NASA Hubble помітив у космосі дещо, що нагадує новорічну іграшку. Тонка куля газу, що безтурботно плаває у космосі, доповнила передсвятковий настрій на Землі, яка завершує черговий оберт навколо Сонця.

SNR 0509-67.5
Тонка сфера газу, зазнімкована космічним телескопом NASA Hubble, безтурботно пливе у глибинах космосу. Об’єкт отримав назву SNR 0509-67.5, і є видимим залишком потужного зоряного вибуху у Великій Магеллановій Хмарі, що стався 400 років тому. Фото: NASA

Червона оболонка це видимий залишок потужного зоряного вибуху або наднової. Подія сталася у Великій Магеллановій Хмарі галактиці, що розташована на відстані майже 160 тис. світлових років від Землі. Святкова «куля», відома як SNR 0509-67.5 (SNR0509), є результатом впливу газу, який зазнав удару хвилі, що розширюється, від вибуху наднової. Газова сфера має діаметр приблизно 23 світлових років і розширюється зі швидкістю понад 18 млн км/год.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Hubble Space Telescope (@nasahubble)

Астрономи вважають, що вибух зорі стався від наднової типу Ia, яка відрізняється особливою енергією та яскравістю. Вважається, що події типу Ia виникають внаслідок того, що білий карлик у подвійній системі позбавляє партнера матеріалу, набуваючи більшої маси, ніж він може витримати, що зрештою призводить до вибуху неймовірної потужності.

За космічними мірками вибух стався відносно недавно приблизно 400 років тому. При цьому спостерігачі у Південній півкулі Землі могли бачити його у вигляді яскравого спалаху в XV столітті. Однак в історичних документах про цю подію немає жодних згадок у напрямку Великої Магелланової Хмари.

Нагадаємо, що раніше астрономи спрогнозували повторення спалаху наднової у 2037 році.