Відео дня: проліт астероїда Бенну

Відео про космос Новини астрономії, астрофізики та космології

Представлене відео створено відомим астроентузіастом Романом Ткаченком на підставі зображень, отриманих апаратом OSIRIS-REx. Ролик дає змогу уявити, який би вигляд мав проліт поблизу астероїда Бенну (101955 Bennu).

Наразі Бенну є найменшим об’єктом Сонячної системи, дослідженим космічним апаратом з близької відстані. Середній діаметр астероїда становить 492 м. Об’єкт вкритий великою кількістю валунів. Розмір деяких із них перевищує 50 м. Аналіз зібраної місією OSIRIS-REx інформації свідчить про те, що астероїд сформувався в проміжку від 100 млн до 1 млрд років тому внаслідок руйнування більшого тіла.

Час від часу Бенну зближується із Землею. Тому він класифікується, як потенційно небезпечний астероїд. У 2135 році він пройде на мінімальній відстані близько 100 тис. км від поверхні нашої планети. Цей візит може змінити його орбіту таким чином, що в проміжку між 2175 і 2196 роками він зіткнеться із Землею. Однак імовірність такого результату вкрай мала. За останніми оцінками, вона становить 0,037% (1 до 2700).

Композитне зображення поверхні Бенну, складене з 12 кадрів, зроблених з відстані 24 км. Ширина астероїда на зображенні становить 1500 пікселів. Джерело: NASA/Goddard/University of Arizona

Найімовірніше, на Бенну чекає інша доля. У 2015 році астрономи провели комп’ютерне моделювання динаміки його орбіти, що охоплює інтервал у 300 млн років. Воно показало, що з імовірністю 48% у зазначеному проміжку часу астероїд впаде на Сонце. Імовірність того, що він зіткнеться з Венерою, становить 26%, із Землею — 10%, з Меркурієм — 3%, з Марсом або Юпітером — 1%. Також існує 10-відсоткова ймовірність того, що під впливом гравітації останнього, Бенну й зовсім буде викинутий із внутрішньої частини Сонячної системи.