Унікальний погляд на Бенну: стереоскопічна світлина зразків місії OSIRIS-REx

Місія OSIRIS-REx від NASA мала величезний успіх. Адже вона не тільки дослідила астероїд Бенну, а й відправила на Землю зразки з його поверхні. Проте створення стереоскопічних зображень зразків астероїда не було включене до плану місії. І лише завдяки наполегливості двох цілком звичайних цивільних осіб — Клаудії Манцоні та Браяна Мея — ми отримали змогу подивитися на зразки раніше небаченим способом. Дует був запрошений головним дослідником місії Данте Лауреттою. Їхнє завдання полягало в пошуку можливостей для створення стереоскопічних зображень, використовуючи велику кількість візуальних даних, отриманих від камер космічного апарата на астероїді Бенну.

Ці стереоскопічні світлини являють собою пару великих планів матеріалу астероїда Бенну, отриманого місією NASA OSIRIS-REx і доставленого на Землю 24 вересня 2023 року. Матеріал розташований поверх TAGSAM, інструмента, який використовувався для збору зразка з астероїда в 2020 році. Авторство зображення: Еріка Блуменфельд, Джозеф Аберсолд

Створення стереоскопічних зображень потребує наявності двох знімків одного і того ж об’єкта, знятих з різних точок зору — це називається baseline. Ця відстань між точками зору має бути досить великою, щоб дати можливість сприймати глибину та об’ємність об’єкта під час стереоскопічного перегляду. Для досягнення ефекту стереоскопії ліве та праве зображення мають подаватися окремо на, відповідно, ліве та праве око, на кшталт того, як ми сприймаємо реальний світ. Відмінності між цими двома зображеннями, відомі як різниця паралакса, створюють враження глибини.

Стереоскопічне зображення астреоїда Бенну
Стереоскопічне зображення астероїда Бенну з місії Osiris-RЕx. Авторство зображення: Браян Мей і Клаудія Манцоні

На створених зображеннях видно частину зразків з Бенну, які були успішно доставлені на Землю. Інтерес до цих конкретних зображень полягає в тому, що вони були зроблені з різних ракурсів, коли головка TAGSAM (Touch-And-Go Sample Acquisition Mechanism) переверталася на астероїді під час процедури відбору зразка. Це надало можливість знайти ідеальну пару зображень, яка чітко показує дрібні деталі структури зразка, які складаються всього з кількох частин темного, вугільно-чорного матеріалу.

Для нас, глядачів, можливо розглядати цю стереоскопічну пару зображень, не використовуючи спеціальний стереоскоп. Можна просто розслабити очі та намагатися спостерігати за об’єктом на зображеннях, наче вдивляючись у нескінченність. Таким чином обидва зображення зіллються в одне, і ви побачите знімок d об’ємі. Хто полюбляє розглядати стереограми, зможе швидко сфокусуватися.

Стереоскопічне фото одного із безпечних місць посадки на Бенну
Стереоскопічне фото одного з безпечних місць посадки на Бенну. Авторство зображення: Браян Мей і Клаудія Манцоні

Але найкращий ефект стереоскопії можна отримати, використовуючи стереоскоп, що дозволить відчути глибину та об’ємність зображення. Це схоже на те, як команда місії OSIRIS-REx використовувала подібні стереозображення для пошуку безпечного місця на поверхні астероїда Бенну для важливого маневру з відбору проби.

На цих зображеннях видно камінці, які мають розмір приблизно 1 см в діаметрі. Такий детальний огляд створює незвичайний і захопливий вигляд на астероїд Бенну та підкреслює важливість досліджень, які проводить місія OSIRIS-REx. Ці стереоскопічні зображення стають частиною історії, яка розкриває перед нами таємниці віддаленого космічного простору.

Раніше ми повідомляли про те, чим цікавий астероїд Бенну.