NASA оприлюднила перші результати дослідження зразків астероїда Бенну

Бенну став справжньою «золотою жилою» для першої в історії місії NASA зі збору зразків з астероїда. Місія OSIRIS-REx успішно доставила на Землю цінний матеріал із цього космічного об’єкта завширшки 500 м наприкінці минулого місяця. 11 жовтня NASA вперше представила цей унікальний зразок світу під час прямої інтернет-трансляції, де також були повідомлені перші наукові відкриття, зроблені під час дослідження позаземного матеріалу.

Контейнер OSIRIS-REx із цінним для науки матеріалом з астероїда Бенну
На цьому знімку, зробленому NASA в Х’юстоні, штат Техас, показаний зовнішній вигляд контейнера OSIRIS-REx із цінним для науки матеріалом з астероїда Бенну. Фото: NASA

Члени команди місії не стримували радісних емоцій щодо отриманих результатів. Зразок OSIRIS-REx, зазначають вчені, має високий вміст вуглецю та води. Це відкриття обіцяє пролити світло на давню історію нашої планети й може мати значення для розуміння походження життя на Землі.

«Зразок OSIRIS-REx є найбільшим зразком астероїда з високим вмістом вуглецю, коли-небудь доставленим на Землю. Він допоможе вченим досліджувати походження життя на нашій планеті протягом наступних поколінь», — зазначив адміністратор NASA Білл Нельсон. Також він додав, що майже все, що робить аерокосмічна адміністрація, спрямоване на пошук відповідей на питання про те, хто ми є і звідки походимо.

Місії, подібні до OSIRIS-REx, не тільки допомагають науці краще розуміти астероїди, які можуть загрожувати Землі, а й дозволяють нам крокувати далі в дослідженні космосу за межами нашої планети. Повернення зразків з астероїда — це велика перемога і шанс вивчити й розгадати космічні таємниці.

22-місячна подорож до Бенну

OSIRIS-REx був запущений у вересні 2016 року і досяг Бенну в грудні 2018-го. Зонд провів 22 місяці, вивчаючи астероїд з орбіти та вибираючи найкраще місце для забору зразків. Сам забір відбувся у жовтні 2020 року, і майже не став катастрофічним, адже поверхня Бенну виявилася дуже пористою. Проте зусиллями команди вдалося зібрати велику частину матеріалу, який був внесений у контейнер для зразків.

Астероїд Бенну
Астероїд Бенну. Фото: NASA

Зразок вже успішно повернувся на Землю, але робота лише розпочалася. Члени команди досі точно не знають, скільки матеріалу прибуло. Протягом наступних місяців і років вчені будуть докладно досліджувати цей зразок в лабораторіях по всьому світу. Результати досліджень можуть визначити походження вуглецевих сполук і пролити світло на давню історію нашої планети.

Зонд NASA OSIRIS-REx торкається астероїда Бенну

Зразок Бенну — це не просто камінь із космосу. Він є свідком епохи формування нашої Сонячної системи й дозволить розглянути її еволюцію у ширшому масштабі. Ця подорож до космосу дарує можливість поглибити розуміння нашої космічної спадщини та з’ясувати, чи були астероїди, подібні до Бенну, будівельними блоками життя на Землі.

Раніше ми повідомляли про шанси зіткнення астероїда Бенну із Землею.