Катастрофа 2182 року: які шанси зіткнення астероїда Бенну із Землею

Чи загрожує нам зіткнення з астероїдом Бенну в 2182 році? Це питання останніми роками хвилює багатьох і залишається предметом вивчення та обговорення серед вчених та астрономів. Однак недавні дослідження дають надію, що ця загроза може бути меншою, ніж ми вважали раніше.

Астероїд Бенну
Астероїд Бенну. Фото: NASA

На початку XXI століття NASA розпочала місію під назвою OSIRIS-REx, спрямовану на вивчення астероїда Бенну. Мета місії — збір проб з астероїда та вивчення його властивостей, щоб дізнатися більше про цей загадковий об’єкт. Ця інформація мала також допомогти визначити можливу загрозу для Землі від астероїда.

Дослідження Бенну

Багатий на вуглець ромбоподібний астероїд вперше був відкритий 1999 року. Він проходить близько до Землі кожні шість років. Але, зрештою, може наблизитися занадто близько.

Раніше вважалося, що астероїд Бенну — це масивний скелеподібний об’єкт, що складається з твердого матеріалу. Проте, коли космічний апарат OSIRIS-REx вперше сів на Бенну 2020 року, виявилося, що його поверхня не така тверда, як очікувалося, а більше схожа на пластикові кульки. Вчені були здивовані цим відкриттям, і воно внесло нові корективи в обговорення можливої загрози астероїда для Землі.

Загрози не буде до 2300 року

Згідно з раніше проведеними дослідженнями, шанси на зіткнення астероїда Бенну із Землею у 2182 році були оцінені приблизно в 1 до 2700. Це, звісно, було загрозливою перспективою, і вчені вживали заходів для вивчення орбіти цього астероїда детальніше.

Нещодавні дослідження орбіти Бенну додали певного оптимізму. Ймовірність зіткнення із Землею у вересні 2182 року була знижена до 0,037%. За даними 2023-го, астероїд, швидше за все, не зіткнеться із Землею до 2300 року. Це свідчить про те, що загроза менша, ніж вважалося раніше. Однак точні прогнози щодо орбіти астероїда постійно переглядаються й оновлюються в залежності від нових даних.

Катастрофічні наслідки

Варто зазначити, що астероїд Бенну, навіть у разі зіткнення, не становить загрози для загального виживання людства на планеті. Його вплив обмежився б зоною ураження розміром до 1000 км у діаметрі. Наслідки його падіння були б більш локальними, але все ж таки це серйозна загроза для територій та населених пунктів. «Потенційні наслідки його передбачуваного зіткнення із Землею можуть дорівнювати вибуховій енергії 22 атомних бомб», — повідомляє Earth.com.

OSIRIS-REx
OSIRIS-REx, який мчить до Землі з капсулою зі зразками астероїда Бенну. Ілюстрація: earth.com

Вивчення астероїда Бенну і прогнозування його руху залишається одним із найважливіших завдань для NASA та астрономів у найближчі століття. Чим більше ми дізнаємося про цей астероїд, тим краще зможемо визначити можливі ризики та вживати заходів для їхнього запобігання. Успішні місії, такі як тест DART, можуть надати нам інструменти для зміни орбіти астероїда, якщо це буде необхідно, щоб захистити планету від потенційної загрози.

Зразки астероїда Бенну

У 2016 році NASA відправила космічний апарат для дослідження Бенну. OSIRIS-REx склав карту поверхні астероїда і дозволив краще зрозуміти геологію та обертання. Він також зробив забір зразків. Їх виявилось так багато, що йому було важко закрити кришку контейнера. Загалом вийшло зібрати 250 грамів — найбільший зразок, коли-небудь взятий із космосу.

24 вересня довгоочікувана космічна «посилка» приземлиться в пустелі у штаті Юта. Ця подія транслюватиметься в прямому ефірі NASA. OSIRIS-REx, який мчить до Землі зі швидкістю 24 тис. км/год, скине невелику капсулу, падіння якої буде сповільнене парашутами. Потім її підберуть і швидко доставлять у місцеву лабораторію для подальшої обробки.

Раніше ми повідомляли про те, як доставити на Землю зразки небесних тіл.

За матеріалами bgr.com.