OSIRIS-REx залишив астероїд Бенну

10 травня автоматичний апарат OSIRIS-REx розпочав наступну фазу своєї місії. Здійснивши семихвилинний маневр, він покинув околиці астероїда Бенну (101955 Bennu) і ліг на зворотний курс до нашої планети.

Астероїд Бенну з відстані 7 км. Джерело: NASA/Goddard/University of Arizona

«Хаябуса-2» був запущений у вересні 2016 року. Після 26 місяців польоту апарат досяг своєї мети — 520-метрового астероїда Бенну. Він став найменшим об’єктом Сонячної системи в історії, на постійну орбіту навколо якого вийшов земний посланець.

За наступні 16 місяців автоматичний розвідник виконав вельми насичену наукову програму: склав докладну карту астероїда, вивчив його топографію, характер обертання і склад поверхні. Кульмінацією місії стала операція з узяття проби речовини Бенну, здійснена у жовтні 2020-го.

Постер, присвячений поверненню до Землі місії OSIRIS-REx. Джерело: University of Arizona

Шлях додому займе в OSIRIS-REx 2,5 року. Якщо все відбудеться згідно з планом, 24 вересня 2023-го апарат скине на Землю капсулу з зібраними зразками астероїдної речовини. Посадка має відбутися на полігоні в штаті Юта. Щодо самого OSIRIS-REx, то після скидання капсули його місія може бути продовжена. Наразі фахівці вивчають можливість направити апарат до ще одного навколоземного астероїда після 2023 року.