Космічний мікроменеджмент: OSIRIS-REx змінив свою швидкість на 3 міліметри

17 вересня космічний апарат OSIRIS-REx востаннє перед зустріччю із Землею активував двигуни. Під час цього маневру, він змінив свою швидкість на 3 міліметри на секунду.

OSIRIS-REx на тлі Землі (концепт). Джерело: NASA

Це не друкарська помилка. Апарат дійсно змінив свою швидкість лише на 3 міліметри на секунду. Але, хоча подібна цифра й здається нікчемною та такою, що не перевищує розмір статистичної похибки, не варто забувати про фактор космічних відстаней. За кілька днів, які залишилися апарату, щоб досягти нашої планети, ці міліметри складуться в кілометри.

В цьому випадку маневр знадобився для більш точного націлювання капсули, яка відокремиться від OSIRIS-REx. Точкою прицілювання була область, розміром 58 км на 14 км, розташована на території Навчально-випробувального полігону в штаті Юта. Маневр змістив передбачуване місце посадки капсули на 12,5 км до центру розрахункової зони.

Відділення капсули відбудеться 24 вересня, коли апарат перебуватиме на відстані 102 тисяч км від нашої планети. Через чотири години після відокремлення вона ввійде в земну атмосферу і, якщо все пройде добре, буде підібрана фахівцями NASA. Всередині капсули знаходяться зразки речовини астероїда Бенну. OSIRIS-REx вивчав це мале тіло в період з грудня 2018 по травень 2021 року.

Щодо самого OSIRIS-REx, то через 20 хвилин після відділення капсули апарат активує двигуни, щоб «відвернути» від Землі. Далі, він пролетить на відстані 780 км від земної поверхні та вирушить у міжпланетний простір. Його наступною метою стане астероїд Апофіс. У квітні 2029 року OSIRIS-REx зблизиться з ним, після чого буде вивчати мале тіло протягом наступних 18 місяців.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov