Головна Новини Модуль «Пірс» вивели зі складу МКС

Модуль «Пірс» вивели зі складу МКС

Новини

26 липня космічний корабель «Прогрес МС-16» успішно відстикував від Міжнародної космічної станції російський модуль «Пірс». Через кілька годин після завершення операції вони були зведені з орбіти. Незгорілі фрагменти «Пірса» і «Прогресу» впали в несуднохідній частині Тихого океану.

Виготовлення модуля «Пірс» почалося 1998 року. Він був запущений 14 вересня 2001-го, після чого пристикувався до модуля «Звєзда». Його маса становила 3580 кг, внутрішній об’єм — 13 м³. Модуль використовувався як додатковий стикувальний порт для «Союзів» і «Прогресів», а також як шлюз для виходу у відкритий космос. Крім того, через «Пірс» проходила транзитна передача палива від транспортних вантажних кораблів до рушійних установок модулів «Заря» і «Звєзда».

«Пірс» став першим в історії елементом МКС, виведеним з експлуатації. Його місце займе лабораторний модуль «Наука». Попри часті повідомлення про технічні проблеми, останніми днями він виконав низку вдалих орбітальних корекцій, що істотно підняли висоту його орбіти. Крім того, 25 липня інженери успішно протестували його систему автоматичного стикування «Курс».

Модуль «Пірс» і корабель «Прогрес МС-16». Джерело: Роскосмос

Після того, як «Наука» зістикується зі станцією, космонавтам необхідно буде виконати серію тривалих виходів у відкритий космос з метою інтегрувати нову систему до складу орбітального комплексу. Наприкінці осені до неї пристикують вузловий модуль «Причал», який використовуватиметься як стикувальний вузол для космічних кораблів. Він стане останнім елементом російського сегмента МКС.