Стародавні зіткнення з метеоритами могли спричинити вулканізм на Венері

Вулканів на Венері більше, ніж на Землі. Відповідно до щойно опублікованих досліджень, їхню появу могли спричинити зіткнення з іншими небесними тілами, які відбувалися на початку історії планети, але наслідки яких відчуваються досі.

Вулкани на Венері з'явилися завдяки зіткненням із астероїдами
Вулкани на Венері з’явилися завдяки зіткненням з астероїдами. Джерело: phys.org

Вулкани на Венері

Нещодавно група планетологів змогла пояснити, чому на Венері так багато вулканів. Ця планета є найближчою нашою сусідкою по Сонячній системі й за розміром та хімічним складом дуже схожа на Землю. Проте умови на ній сильно відрізняються: щільна атмосфера з вуглекислого газу робить надзвичайно складною навіть роботу техніки, не кажучи вже про перебування людей.

Частково це пояснюється тим, що планета розташована відчутно ближче до Сонця, ніж Земля. Однак вчені вже давно дійшли висновку, що цього недостатньо і важливу роль у відмінностях Венери відіграють вулкани, яких тут приблизно у 60 разів більше, ніж на Землі.

Це дуже дивно, адже на нашій планеті їхнє існування переважно зумовлене рухом літосферних плит, і саме на їхніх стиках більшість вулканів і розташована. У Венери кора суцільна, хоча і достатньо тонка. Але вулканів на ній майже 80 тисяч.

Стародавні удари астероїдів

Цю загадку і спробували розгадати вчені у новому дослідженні. Вони припустили, що підвищену вулканічну активність на Венері могли спровокувати потужні зіткнення з небесними тілами, які відбулися на самому початку її існування. Вони перегріли ядро планети та викликали плавлення всіх зовнішніх оболонок.

Одним із факторів, які зумовили настільки потужні удари, могла стати саме близькість планети до Сонця. Вона означає, що швидкість руху Венери по орбіті значно вища, ніж у Землі. Це означає, що і зіткнення відбуватимуться зі значно більшою енергією за тієї самої маси тіл.

Як підрахували вчені, після них принаймні 82 відсотки мантії Венери ще довго перебували у розплавленому стані. А якщо таких зіткнень було кілька, то вони цілком змогли змінити умови в центрі неї на мільярди років.

Щоправда, хоч трохи вірогідної інформації щодо внутрішньої будови Венери в нас немає. Але невдовзі планується запуск одразу кількох місій, які допоможуть вченим розкрити ці таємниці.