Підбито підсумки перших трьох місяців роботи телескопа TESS

Новини астрономії, астрофізики та космології

Співробітники місії TESS підбили підсумки перших трьох місяців роботи. За цей час космічний телескоп виявив уже понад 280 екзопланетних кандидатів. Для підтвердження їхнього статусу потрібно провести додаткові спостереження.

TESS в уявленні художника. Джерело: NASA

Також TESS зафіксував близько 100 подій короткочасної зміни блиску світил. На думку астрономів, більшість із них пов’язані із зоряними спалахами. Крім того, мисливець за екзопланетами засік шість наднових. Як особливо підкреслюють співробітники місії, TESS виявив їх раніше, ніж наземні обсерваторії. Для порівняння, за перші чотири роки роботи телескоп Kepler відкрив п’ять наднових.

Що стосується підтверджених екзопланет, то їхній список поповнився ще одним найменуванням. Проаналізувавши зібрані TESS дані, і порівнявши їх із результатами наземних спостережень, виконаних обсерваторіями Ла-Сілья та Лас-Кампанас, команда астрономів підтвердила існування екзопланети HD 21749b. Вона обертається навколо помаранчевого карлика, розташованого на відстані 53 світлових років від Землі в сузір’ї Сітки.

Період обертання HD21749b дорівнює 36 дням, рівноважна температура її поверхні оцінюється в 150 °C. Аналіз зібраних даних показав, що радіус екзопланети перевищує радіус Землі у 2,8 раза, а маса становить 23,2 земних. Астрономи класифікували HD21749b як мінінептун. Такі тіла займають проміжне положення між кам’яними суперземлями та газовими гігантами на кшталт Урана і Нептуна.

Дані про екзопланету HD 21749b. Джерело: NASA/MIT/TESS

У астрономів також є дані, які вказують на те, що в цій системі є ще одна планета з масою в 0,7 земних та періодом обертання 7,8 дня. У разі підтвердження, вона стане найменшим тілом, знайденим за час роботи TESS.

За матеріалами https://exoplanets.nasa.gov