Астрономи спостерігали покриття зорі астероїдом Орус

Новини астрономії, астрофізики та космології

У 2021 році NASA планує запустити міжпланетний апарат Lucy. Його метою стануть юпітеріанські троянці – дві великі групи астероїдів, що постійно знаходяться на околицях точок Лагранжа L4 і L5 системи “Сонце-Юпітер”. Загалом за час своєї місії зонд має відвідати сім малих тіл Сонячної системи, що стане новим рекордом космонавтики.

Але, перш ніж Lucy вирушить у космос, інженерам належить вирішити цілий ряд досить складних завдань, серед яких визначення оптимальної траєкторії польоту. Річ у тім, що всі цілі місії є слабо вивченими об’єктами. Астрономам невідома їх точна форма та розміри, а їх орбітальні параметри визначені із суттєвою похибкою.

Нещодавно NASA звернулася до астроспільноти з проханням надати посильну допомогу у підготовці місії. Команда астрономів з Інституту SETI відгукнулася на заклик і вирушила до Оману, щоб простежити передбачене покриття троянським астероїдом Орус (21900 Orus) фонової зорі.

Команда астрономів, що зафіксувала покриття астероїдом Орус фонової зірки. Джерело: SETI Institute

Астрономи розділилися на кілька груп. Одну з них чекав успіх. Вченим вдалося зняти «зникнення» зорі. Цікаво, що інша команда спостерігачів, яка перебувала лише за 30 км, не змогла зареєструвати цю подію.

Подальший аналіз зміни блиску зорі під час покриття дозволить вченим визначити діаметр і форму небесного тіла, а також встановити, чи є у нього якісь супутники або кільця, здатні становити загрозу для Lucy. Це допоможе фахівцям розрахувати оптимальну дистанцію прольоту. Також астрономи сподіваються, що результати аналізу допоможуть уточнити значення альбедо астероїда (відбивну здатність поверхні), щоб визначити, з якими витримками камер космічного апарату краще знімати цей об’єкт.

Астероїд Орус (21900 Orus) знаходиться на околицях точки Лагранжа L4 системи «Сонце-Юпітер». Його розмір оцінюється приблизно 50 км. У ході торішніх спостережень телескоп Hubble зареєстрував на околицях астероїда об’єкт, який може бути його супутником. Згідно з поточним планом місії, Lucy виконає проліт Оруса 11 листопада 2028 р.

За матеріалами: https://www.seti.org