Астрономи знайшли суперземлю біля тьмяної зорі

Міжнародна команда дослідників повідомила про виявлення раніше невідомої суперземлі. Вона обертається навколо карликової зорі, розташованої на відстані 120 світлових років від Сонця.

Суперземля у красного карлика
Суперземля біля червоного карлика в уявленні художника. Джерело: Gabriel Pérez Díaz, SMM (IAC).

Відкриття було зроблено під час аналізу фотометричних даних космічного телескопа TESS. Він займається вимірюванням блиску зір з метою пошуку падінь яскравості, викликаних транзитами тіл, що обертаються навколо них. За час своєї роботи TESS виявив понад 6700 кандидатів в екзопланети. 363 з них на сьогодні отримали підтвердження.

До числа цих 363 підтверджених екзопланет увійшла й нещодавно відкрита TOI-1680 b. Вона обертається навколо тьмяного червоного карлика, який вп’ятеро менший і вп’ятеро менш масивний, ніж наше Сонце. Період обертання екзопланети становить 4,8 дня, її орбіта пролягає на відстані в 4,5 млн км від батьківської зорі.

TOI-1680 b являє собою суперземлю. Її радіус у 1,46 раза перевищує радіус Землі за маси в 3,18 земних. Середня щільність у 5,5 г/см³ означає, що це кам’яне тіло. Утім, зважаючи на близькість до зорі, TOI-1680 b навряд чи є сприятливим місцем для життя. За оцінками астрономів, рівноважна температура її поверхні становить близько 130 °C.

Проте, знахідка становить значний інтерес. Дослідження показало, що TOI-1680 b має високий спектральний коефіцієнт пропускання. Це означає, що вона є досить перспективним кандидатом для вивчення характеристик її атмосфери за допомогою космічного телескопа James Webb.

Раніше ми розповідали про виявлення суперземлі, яка повністю позбулася своєї атмосфери.