Астрономи знайшли суперземлю з незвично низькою густиною

Міжнародна команда дослідників оголосила про виявлення раніше невідомої суперземлі, що отримала позначення TOI-244b. Вона вирізняється незвично низькою густиною.

Суперземля в уяві художника. Джерело: Mark Garlick

Відкриття було зроблене у процесі вивчення даних, зібраних космічним телескопом TESS. Йому вдалося зареєструвати періодичні зменшення яскравості червоного карлика TOI-244. Під час наступних спостережень астрономи підтвердили, що вони викликані транзитами екзопланети, яка обертається навколо нього.

Новознайдена екзопланета являє собою так звану суперземлю. Її радіус у 1,52 рази, а маса у 2,68 раза перевищують відповідні параметри Землі. Орбіта екзопланети проходить на відстані близько 0,056 а.о. (7,5 млн км) від центральної зорі, один оберт вона робить за 7,4 доби. Рівноважна температура її поверхні становить 185°C.

Розрахунки показують, що середня густина TOI-244b становить 4,2 г/см³. Цей показник помітно менший, ніж у більшості інших відомих суперземель. Дослідники припускають, що це пов’язано з присутністю в складі екзопланети значної кількості летких елементів. На їхню думку, в майбутньому цей світ стане цікавим об’єктом для нових спостережень, метою яких буде визначення його атмосферних характеристик.

Ви також можете почитати про те, як штучний інтелект знайшов планету за межами Сонячної системи.

За матеріалами https://phys.org.