«Спектр-РГ» виявив надскупчення галактик

Завдяки встановленому на борту космічної обсерваторії «Спектр-РГ» рентгенівському телескопу eROSITA, астрономи виявили раніше невідоме галактичне надскупчення. Воно має витягнуту форму і складається з восьми скупчень галактик, два з яких перебувають у процесі злиття.

Ліворуч: рентгенівське зображення елементів надскупчення, отримане eROSITA. Праворуч: кольорова карта щільності галактик, створена телескопом Hubble. Джерело: Vittorio Ghirardini et al. / arXiv:2012.11607v1

Відкриття було зроблено в межах огляду eFEDS. Проаналізувавши дані, зібрані eROSITA, а також наземними телескопами, астрономи дійшли висновку, що ланцюжок із восьми скупчень галактик, які простяглися в екваторіальній частині небесної сфери, має однаковий червоний зсув, що дорівнює 0,36. Це свідчить про те, що вони є частиною єдиної структури, протяжністю близько 27 мегапарсек (88 млн світлових років).

Маса найбільшого з восьми скупчень у 580 трлн разів перевищує сонячну. Маси інших оцінюються в діапазоні від 130 до 250 трлн сонячних. Спостереження показали, що крайні північні скупчення структури перебувають у процесі зіткнення. Одне з них зі свого боку є продуктом більш раннього зіткнення двох менших за розміром скупчень. Також астрономи виявили присутність двох радіореліктів у північній частині надскупчення та витягнутого радіогало. Їхнє існування є ще одним свідченням на користь сценарію зіткнення.

За матеріалами https://nplus1.ru