Ракета з українським ступенем відправила корабель до МКС

19 лютого з території Середньоатлантичного регіонального космопорту на острові Воллопс відбувся запуск ракети Antares. В рамках місії NG-17 вона успішно вивела на навколоземну орбіту корабель постачання Cygnus, на борту якого знаходиться 3729 кг припасів для екіпажу Міжнародної космічної станції (МКС).

Antares є носієм середнього класу, здатний виводити до 8 тонн вантажу на низьку навколоземну орбіту. Ракета має двоступеневу конструкцію з опціональною можливість додавання третього ступеня. Її висота (у двоступеневій конфігурації) становить 42,5 м, діаметр — 3,9 м, маса в заправленому стані — 298 тонн.

Перший ступінь носія використовує в якості палива гас, а в якості окислювача — рідкий кисень. Він був розроблений КБ «Південне» та виготовлений ГП «ПО ЮМЗ» в кооперації з українськими підприємствами «Хартрон-Аркос», «Київприлад», «Хартрон-ЮКОМ», «ЧЕЗАРА» та «РАПІД» на замовлення корпорації Northrop Grumman. Відсік двигунів є зоною відповідальності американської сторони. Раніше ступінь комплектувався двома двигунами AJ-26, пізніше вони були замінені силовими агрегатами РД-181.

Другий ступінь носія — твердопаливний, він оснащений одним двигуном. Загалом з моменту початку експлуатації Antares брав участь у 16 космічних запусках. 15 із них були успішними.

Ракета Antares на стартовой площадке. Источник: Alex Polimeni

Крім припасів для екіпажу МКС, на борту виведеного на орбіту корабля постачання Cygnus також знаходиться обладнання для наукових досліджень — зокрема, датчики для системи регенерації кисню, експериментальна акумуляторна батарея, апаратура для перевірки нової системи вирощування рослин на орбіті, а також інструменти для вивчення шкіри в умовах невагомості та дослідження дії ліків на пухлини.

Раніше ми повідомляли про підписання першого контракту на запуск української ракети «Циклон-4М» із території нового комерційного космодрому в Канаді.

За матеріалами https://www.nkau.gov.ua