Приховані галактики: нова знахідка може дати відповідь на давню астрономічну загадку

Міжнародна команда дослідників повідомила про виявлення двох кандидатів у галактики-супутники Чумацького Шляху. Ця знахідка може пролити світло на давню астрономічну загадку.

Положення на небі двох знайдених астрономами галактик, які ймовірно є супутниками Чумацького Шляху. Джерело: NAOJ/Tohoku University

Скільки супутників у Чумацького Шляху? Відповідь на це запитання давно не дає спокою астрономам. Річ у тім, що Чумацький Шлях має менше галактик-супутників, ніж передбачає стандартна модель темної матерії. Це називається проблемою відсутніх супутників.

Щоб знайти відсутні супутники, міжнародна команда дослідників скористалася даними огляду HSC-SPP, виконаного телескопом «Субару». Під час аналізу знімків, вони виявили дві раніше невідомі ультратьмяні карликові галактики, що отримали позначення Секстант II та Діва III. Вони розташовані на відстані 411 і 492 тисяч світлових років від Землі, їхні ефективні радіуси (область, з якої випромінюється половина світла галактики) становлять 500 і 143 світлових роки.

Після цього відкриття загальна кількість ультратьмяних карликових галактик, знайдених у межах огляду HSC-SPP, досягла дев’яти. Це все ще набагато менше ніж 220 галактик-супутників, передбачених стандартною теорією темної матерії.

Однак необхідно враховувати, що огляд HSC-SSP не покриває всю небесну сферу. Якщо розподіл галактик-супутників на частині неба, що залишилася, аналогічний тому, що було виявлено на захопленій HSC-SSP ділянці, насправді наша галактика може мати близько 500 компаньйонів. І, як би парадоксально це не звучало, проблема відсутніх супутників перетворюється на проблему занадто великої кількості супутників.

Тому астрономи планують продовжити спостереження з використанням потужніших телескопів, здатних охопити ширші ділянки неба, на кшталт Обсерваторії імені Вери Рубін, яка запрацює наступного року. Вони дадуть змогу точніше визначити реальну кількість супутників нашої галактики.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи знайшли «космічний ботокс» у центрі Чумацького Шляху.

За матеріалами Phys.org