Опубліковані перші знімки Solar Orbiter

15 червня 2020 року зонд Solar Orbiter успішно пройшов свій перший перигелій, пролетівши на відстані 77 млн км від нашого світила. Під час зближення апарат зробив низку знімків Сонця, встановивши новий рекорд: ще жоден земний посланець не знімкував сонячну поверхню з такої дистанції.

Зображення поверхні Сонця, отримане Solar Orbiter. На знімку видно одне з «багать». Коло в лівому нижньому кутку показує порівняльний розмір Землі. Джерело: Solar Orbiter/EUI Team (ESA & NASA); CSL, IAS, MPS, PMOD/WRC, ROB, UCL/MSSL

Solar Orbiter уже завершив передачу зібраної під час прольоту інформації. Нещодавно фахівці групи супроводу місії опублікували отримані зондом зображення, а також розповіли про деякі найважливіші відкриття, зроблені на їхній основі.

Вивчаючи зроблені апаратом знімки, вчені виявили невідомий раніше феномен, названий «багаттями» (campfire). Йдеться про невеликі спалахи, розкидані по всій сонячній поверхні. Зрозуміло, за зоряними масштабами вони невеликі: площа таких регіонів порівнянна з деякими європейськими країнами.

Фахівці місії припускають, що відкриття «багать» може допомогти астрономам розв’язати проблему аномального нагріву сонячної корони. Її температура сягає мільйона градусів, тоді як температура фотосфери (видимої поверхні Сонця) становить лише 6000°C. Можливо, «багаття» забезпечують постачання енергії в корону, розігріваючи її.

Зображення, передані апаратом Solar Orbiter, дали змогу виявити й інші структури на поверхні нашої зорі, включно з петлями, що розширюються, яскравими плямами та темними нитками. Також ним було проведено детальні вимірювання магнітного поля Сонця і характеристик сонячного вітру.

Анімація сонячної поверхні, складена зі знімків зонда Solar Orbiter. Джерело: Solar Orbiter/EUI Team (ESA & NASA); CSL, IAS, MPS, PMOD/WRC, ROB, UCL/MSSL

26 грудня 2020 року Solar Orbiter виконає проліт Венери. Наступного року зонд здійснить ще два гравітаційні маневри (один — поблизу Землі, інший — на околицях Венери), які дадуть йому змогу вийти на робочу орбіту з перигелієм 42 млн км, що менше за відстань між Сонцем і Меркурієм.