Російський військовий супутник зійшов з орбіти через 41 день після запуску

9 вересня з космодрому Плесецьк відбувся запуск ракети «Союз-2.1в», яка вивела на навколоземну орбіту військовий супутник «Космос-2551». Незабаром після запуску було опубліковано повідомлення про те, що з космічним апаратом встановлений і підтримується стабільний телеметричний зв’язок, його бортові системи функціонують у штатному режимі.

читати далі

Зайдено экзопланету, що пережила смерть своєї зірки

Використовуючи дані, отримані за допомогою телескопів Keck I и II обсерваторії Мауна Кеа, астрономи підтвердили існування екзопланети в системі MOA-2010-BLG-477 L. Особливість знахідки полягає в тому, що вона обертається довкола білого карлика — залишку зорі, що повністю витратила водневе термоядерне паливо та скинула в навколишній простір більшу частину своєї речовини. В далекому майбутньому аналогічна доля […]

читати далі

Orion доставили до Будівлі вертикального збирання

Співробітники Космічного центру ім. Кеннеді доставили повністю зібраний і заправлений корабель Orion до Будівлі вертикального збирання на мисі Канаверал. Уже найближчим часом вони почнуть його встановлення на ракету-носій SLS, яка буде запущена в космос у межах місії Artemis I.

читати далі

В Юпітер врізався другий об’єкт за місяць

Японським астрономам вдалося відзняти яскравий спалах у районі екватору Юпітеру. Він був зареєстрований із допомогою автоматизованої системи PONCOTS, яка діє в межах проєкту OASES (Organized Autotelescopes for Serendipitous Event Survey).

читати далі

Lucy має проблеми з сонячними батареями

Проаналізувавши телеметрію зонда Lucy, фахівці NASA дійшли висновку, що одна з його фотогальванічних панелей могла не «замкнутися» до кінця. Зараз вони аналізують ситуацію, щоб визначити подальшу стратегію дій по повному розкриттю сонячних батарей.

читати далі

«Вугільний мішок» над Дуже великим телескопом

На представленому знімку можна побачити співробітника Європейської Південної обсерваторії на тлі освітленого входу в один із чотирьох допоміжних телескопів, що входять до складу Дуже великого телескопа (VLT ESO). Залежно від поставленої дослідницької мети вони можуть пересуватися по рейкових коліях і займати на спостережній платформі до 30 різних положень, утворюючи єдиний «віртуальний» інструмент — Дуже великий […]

читати далі

Радіосигнали червоних карликів указали на «приховані» екзопланети

Переважну більшість відомих нам екзопланет знайшли двома способами: транзитним і шляхом вимірювання коливань радіальної швидкості зірок. Однак жоден із них не гарантує 100% виявлення світів у інших зоряних системах. Тому чимало астрономів розробляють додаткові методики пошуку подібних об’єктів, що дозволять домогтися більшої ефективності.

Невидимий галактичний буревій

Галактика NGC 4666 займає центр цього неймовірного зображення, отриманого за допомогою телескопа Hubble. Вона розташована на відстані 80 мільйонів світлових років від нас у сузір’ї Діви. Як і наш Чумацький Шлях, ця система класифікується як спіральна галактика з перемичкою. Але між ними є одна важлива відмінність: NGC 4666 породжує нові зорі з аномально високою швидкістю.

Запуск місії Lucy завершився успішно

16 жовтня з космодрому на мисі Канаверал відбувся запуск ракети Atlas V с міжпланетним зондом Lucy, який завершився успішно. Апарат набрав другу космічну швидкість, відділився від розгінного блоку Centaur і розгорнув сонячні батареї.

16 жовтня — всесвітній день спостережень Місяця

Починаючи з 2010 року в усьому світі проводиться День спостережень Місяця. Як правило, його призначають на першу суботу після того, як наш природний супутник вступить у фазу першої чверті: в цей час його видно вечорами і він демонструє велике різноманіття деталей рельєфу поблизу термінатора (межі освітленої та неосвітленої Сонцем частини).

читати далі

Chandra сфотографував залишок наднової бронзової доби

Представлене зображення було отримане рентгенівським телескопом Chandra (блакитний колір) із додаванням даних, зібраних інфрачервоним телескопом Spitzer (жовтий і зелений кольори), а також наземними радіотелескопами (червоний колір). Воно демонструє залишок наднової G344.7-0.1. За оцінками астрономів, її спалах міг спостерігатися на Землі у бронзову добу — приблизно між 6 и 3 тисяч років тому.