Новий мисливець на екзопланети готовий до пошуку землеподібних світів

Астрономи незабаром отримають у повне розпорядження новий інструмент для полювання на екзопланети. Прилад Keck Planet Finder (KPF) обсерваторії WM Keck нещодавно зробив свої перші спостереження в межах підготовки до розгортання та калібрування. Перші спостереження KPF використовували збір даних з Юпітера. Отримана інформація продемонструвала те, як інструмент здатен виявляти планети за межами нашої Сонячної системи у майбутньому.

Спектр Юпітера був знятий 9 листопада. За ним слідувало отримання спектра зорі під назвою 51 Пегаса, яка, як відомо, містить планету під назвою 51 Пегаса b.

Отриманий спектр Юпітера
Отриманий спектр Юпітера. Зображення: WM Keck Observatory/Caltech/KPF Team

Розташований у Мауна-Кеа на Гаваях, новий інструмент виявлятиме екзопланети за допомогою методу радіальної швидкості замість традиційного транзитного методу. Це працює шляхом спостереження за зорею та пошуку легкого коливання, спричиненого силою тяжіння планет, що обертаються навколо неї. Це коливання ледь змінює світло, що йде від зорі, тож ці спотворення можна використовувати для визначення властивостей екзопланети. Прилад також вимірює спектри або довжини хвиль світла, що надходить від зорі.

Метод радіальної швидкості особливо підходить для виявлення великих екзопланет, які обертаються дуже близько до своїх зір. Перевага такого методу в тому, що він дозволяє побачити екзопланети в зоні життя менших та холодніших світил.

Zerodur
Технік з інфраструктури в обсерваторії Кека Джеймс Чонг допомагає з підняттям приладу Zerodur у підвал обсерваторії, де розташований інструмент. Зображення: Обсерваторія WM Keck

«Зорі, холодніші за наше Сонце, мають зони життя, що розташовані ближче до світила. Саме в цій зоні перебувають землеподібні планети. Ми продовжуватимемо налаштовувати й удосконалювати KPF, щоб виявляти навіть найслабкіші коливання, з метою отримання виявлення планет із масою Землі, які обертаються навколо зір, подібних до нашого Сонця», — сказав Ендрю Говард, головний дослідник KPF і професор астрономії Каліфорнійського технологічного інституту.

Прилад наразі перебуває на стадії введення в експлуатацію та розпочне дослідницьку роботу з наступного року.

Рекомендуємо також пройти тест, щоб перевірити, що ви знаєте про екзопланети.

За матеріалами Caltech