Несподіваний склад астероїда Бенну вразив учених

У той час як зразки астероїда Бенну летять до Землі на борту апарата OSIRIS-REx, астрономи вивчають дані його спектроскопічних спостережень. Перші отримані результати дуже здивували вчених несподіваним складом астероїда.

Отримані дані показали, що Бенну практично не містить дрібного реголіту сипучого ґрунту, що залишається після космічного вивітрювання породи. Це пояснюється складом астероїда з гірських порід із високою пористістю. Така структура добре протистоїть ударам інших космічних тіл (наприклад, метеороїдів).

Астероїд Бенну
Астероїд Бенну. Фото: NASA

Увагу вчених до цього об’єкта привернув той факт, що Бенну належить до групи «потенційно небезпечних астероїдів». Він є одним із найголовніших претендентів на зіткнення з Землею. Його орбіта перетне земну через 161 рік, і з досить високою ймовірністю він упаде на нашу планету.

Особливості Бенну

Дізнатися більше про один із найнебезпечніших астероїдів для Землі вчені зможуть у 2023 році. Апарат OSIRIS-REx уже летить назад із цінними зразками ґрунту. Збір матеріалу з поверхні Бенну відбувся восени 2020 року. А до травня 2021-го зонд ще вивчав гігантську купу уламків з усіх боків, вимірюючи її розмір, форму, масу, склад, швидкість обертання, параметри орбіти та інші важливі характеристики.

Середній діаметр астероїда становить 510 м, період обертання навколо Сонця приблизно 1,2 року. Вздовж екватора небесного тіла є чітко окреслений гребінь, наявність якого наштовхнула вчених на думку, що саме тут, можливо, скупчилися дрібнозернисті частинки реголіту. Також з’ясувалося, що Бенну є активним астероїдом, що спорадично викидає струмені пилу та каміння розміром до 10 см.