Лице з виразом болю: Perseverance знайшов дивовижну скелю

Марсоходи NASA роками досліджують поверхню Марса, у пошуках цікавих знахідок, які розкривають таємниче минуле планети. Також ровери Perseverance та Curiosity роблять велику кількість знімків. Іноді на отриманих зображеннях Червоної планети можна побачити щось, що нагадує знайомі предмети, наприклад фрукти, побутові предмети, тварин чи навіть обличчя

Світлина обличчя
Світлина каменя з обличчям зроблена ровером Perseverance 27 вересня. Авторство: NASA/JPL-Caltech/ASU

На нещодавньому знімку, зробленому марсоходом Perseverance у кратері Єзеро, помітна група скель, серед яких одна має дивовижну схожість з людським обличчям. Цей камінь, що лежить на боці, нагадує профіль із чіткими обрисами очей, носа та рота. Хоча вигляд має дещо спотворений, людські риси впізнавані без сумнівів.

Наразі Perseverance досліджує регіон в кратері, який, імовірно, був колись покритий водою. Знімок з «обличчям» був зроблений 27 вересня 2024 року за допомогою камери, встановленої на щоглі ровера. Марс відомий своїми химерними формами каміння через вулканічну активність, вітрову ерозію та водні потоки, що колись існували. Деякі уламки також утворилися внаслідок зіткнень з астероїдами, оскільки тонка атмосфера планети майже не захищає її поверхню від космічних об’єктів.

Камінь
Камінь у вигляді спотворенного обличчя. Авторство: NASA/JPL-Caltech/ASU

Цікаві відкриття Perseverance регулярно привертають увагу громадськості. Все тому, що перспектива побачити знайомі образи в незвичайних формах називається парейдолією — це психологічне явище, коли наш мозок інтерпретує випадкові візерунки, як щось знайоме й значуще. Саме завдяки цьому ефекту люди бачать обличчя або знайомі предмети в камінні на інших планетах.

Інтерес до марсіанських «облич» має давню історію. У 1976 році апарат Viking-1 зазнімкував регіон Кідонія, де одна зі скель нагадувала людське обличчя. Це породило численні теорії про існування давньої цивілізації на Марсі. Проте пізніші дослідження показали, що це була лише гра світла та тіні на звичайному пагорбі.

Марсіанські знімки продовжують провокувати уяву людей, змушуючи замислитися про можливі загадки, приховані на Червоній планеті. Але іноді таємниці виявляються не більше ніж ілюзією нашого власного сприйняття.

Раніше ми повідомляли про те, як на Марсі помітили мордочку ведмедика.

В ранньому Всесвіті помітили незвичну галактику, що «росте зсередини»