Lucy зазнімкував свою першу ціль

NASA опублікувала анімацію, складену з двох знімків зонда Lucy. Вона демонструє рух астероїда Дінкінеш, який стане першою ціллю міжпланетного розвідника.

Рух астероїда Дінкінеш. Джерело: NASA/Goddard/SwRI/Johns Hopkins APL

Місія Lucy була запущена в жовтні 2021 року. Її метою є вивчення троянських астероїдів на юпітеріанській орбіті. Так астрономи називають дві великі групи об’єктів, що постійно перебувають в околицях точок Лагранжа L₄ і L₅ системи «Сонце-Юпітер».

На шляху до точок Лагранжа, Lucy кілька разів пройде через Головний пояс астероїдів. Уже після запуску апарата фахівці місії вирішили пошукати попутні об’єкти, які могли б стати додатковими цілями для апарата. На них чекав успіх. Вчені виявили, що невеликий астероїд 1999 VD57, чий діаметр оцінюють приблизно в кілометр, перебуває в зоні досяжності зонда. Після цього вони скорегували курс Lucy, а раніше нічим не примітна скеля отримала повноцінну назву. Її назвали Дінкінеш. Так в Ефіопії називають Люсі — знайдений 1974 року скелет австралопітека, що став однією з найважливіших антропологічних знахідок в історії. Місія Lucy була названа на честь неї.

Порівняння розмірів астероїдів Штейнс, Дінкінеш і Бенну. Джерело: ESA/OSIRIS team, Image of Bennu: NASA/Goddard/University of Arizona

Lucy зазнімкував Дінкінеш 2 і 5 вересня. У момент зніманні він перебував на відстані у 23 млн км від астероїда. Протягом двох наступних місяців Lucy буде поступово скорочувати дистанцію до астероїда. 1 листопада він пройде на відстані 425 км від його поверхні.

Інженери використають рандеву з Дінкінешем для тренування. Вони протестують ефективність роботи системи наведення апарата. Вона призначена для визначення точного місця розташування астероїдів. Це потрібно для планування програми спостережень і налаштування камер. Крім того, Lucy отримає спектри та зображення поверхні Дінкінеша, що дасть змогу відкалібрувати його наукові інструменти та перевірити ефективність їхньої роботи. За словами фахівців очікується, що розмір астероїда на найкращому зі знімків становитиме сто пікселів.

Після цього Lucy продовжить свою подорож. У 2024 році зонд здійснить гравітаційний маневр в околицях Землі, у 2025 році виконає проліт ще одного з попутних астероїдів Головного поясу і, нарешті, у 2027 році досягне першого з двох скупчень троянських астероїдів Юпітера.