Перша ціль місії Lucy отримала власне ім’я

Перший астероїд, який відвідає зонд Lucy, отримав власне ім’я. Його назвали Дінкінеш, що у перекладі з амхарської (державна мова Ефіопії) означає «ти чудовий».

Астероїд Дінкінеш

Дінкінеш був відкритий у 1999 році та отримав позначення (152830) 1999 VD57. Це невеликий об’єкт діаметром близько 700 метрів, орбіта якого проходить у Головному поясі астероїдів на відстані 2,2 а. о. (330 млн км) від Сонця.

Порівняння розмірів астероїдів Штейнс, Дінкінеш та Бенну. Джерело: ESA/OSIRIS team, Image of Bennu: NASA/Goddard/University of Arizona

До недавнього часу 1999 VD57 залишався лише одним із багатьох тисяч нічим не примітних кам’яних тіл, що населяють Головний пояс. Все змінилося після того, як фахівці місії Lucy провели пошук попутних об’єктів, які міг би відвідати апарат, прямуючи до своєї основної мети (двох скупчень троянських астероїдів Юпітера). Вони виявили, що 1999 VD57 знаходиться в зоні досяжності зонда.

Після цього було прийнято рішення дати 1999 VD57 повноцінну назву. Ім’я Дінкінеш обрали невипадково. Так в Ефіопії називають Люсі — виявлений у 1974 році скелет австралопітека, що став однією з найважливіших антропологічних знахідок в історії. Місія Lucy була названа на честь неї. Отже, її розробники підкреслили, що троянські астероїди цілком можна порівняти зі стародавніми скам’янілостями, чиє вивчення дасть можливість дізнатися, як сформувалися планети Сонячної системи.

План польоту місії Lucy

У травні 2023 року Lucy виконає серію корекцій курсу. Вони дозволять йому зробити близький проліт Дінкінеша 1 листопада 2023 року. Дистанція мінімального зближення становитиме 450 км.

Траєкторія польоту Lucy. Джерело: Southwest Research Institute

Інженери використають рандеву з Дінкінешем для тренування. Вони протестують ефективність роботи системи наведення апарата. Вона призначена для визначення точного розташування астероїдів, що потрібно для планування програми спостережень та налаштування камер. Крім того, Lucy отримає спектри та зображення поверхні Дінкінеша, що дозволить відкалібрувати його наукові інструменти та перевірити ефективність їхньої роботи. За словами фахівців, очікується, що на найкращому зі знімків розмір астероїда складе сто пікселів.

Після цього Lucy продовжить свою подорож. У 2024 році зонд зробить гравітаційний маневр на околицях Землі, у 2025 році виконає проліт ще одного з попутних астероїдів Головного поясу, а у 2027 році, нарешті, досягне першого з двох скупчень троянських астероїдів Юпітера.

Раніше ми розповідали про рішення NASA тимчасово припинити спроби розкрити сонячну батарею Lucy.