Lucy пролетіла повз Землю на висоті 354 км

Автоматичний космічний апарат NASA Lucy наразі прямує до троянських астероїдів Юпітера, завдяки яким вчені сподіваються дізнатися про формування Сонячної системи. Але рух до орбіти Юпітера проходить не прямою лінією, а серією орбітальних маневрів, які за формою нагадують овали. Також для економії палива Lucy використовує гравітаційне прискорення Землі, щоб отримати додатковий поштовх до планети-гіганта, не використовуючи дорогоцінне пальне на борту.

NASA Lucy
Ілюстрація прольоту NASA Lucy біля Землі

Цими вихідними космічний апарат здійснив такий орбітальний маневр навколо Землі. Кілька спостерігачів змогли побачити Lucy у нічному небі, коли вона пролітала повз нашу планету перед тим, як відправитися назад у космос.

Зближення апарата із Землею відбулося 16 жовтня з перигеєм на висоті 354 км від поверхні Землі. Спочатку планувалося, що зонд пролетить на 54 км нижче, але команда інженерів вирішила збільшити висоту через проблеми, які виникли у Lucy з однією з її сонячних батарей. Зонд має дві круглі панелі, які розгорнулися після запуску, але одна з них розкрилася не повністю та не зафіксувалася на місці. Після місяців ретельного налаштування друга панель, зрештою, майже повністю розгорнулась, але так і не зафіксувалась. Тому, щоб запобігти погіршенню ситуації внаслідок дії гравітації Землі, було вирішено зробити маневр вищим, де вплив нашої планети на апарат був найменшим, але зі збереженням отримання необхідного імпульсу.

Коли Lucy віддалялася від Землі, вона також пролетіла повз Місяць. Це дало космічному кораблю можливість зробити кілька зображень, які будуть використані для калібрування приладів на борту, адже поверхня нашого супутника нагадує великі астероїди.

Раніше ми повідомляли про те, як зонд NASA зафіксував місячне затемнення з відстані 100 млн км.