Зонд Lucy готується до прольоту Землі

16 жовтня космічний апарат Lucy пролетить на відстані лише 350 км від поверхні Землі. Під час цього маневру земний посланець скористається гравітацією нашої планети, щоб набрати частину швидкості, яка потрібна для досягнення цілей своєї місії.

Завдання та технічні проблеми місії Lucy

Lucy вирушив у космос у жовтні 2021 року. Апарат призначений для вивчення троянських астероїдів на юпітеріанській орбіті. Так астрономи називають дві великі групи астероїдів, які постійно знаходяться на околицях точок Лагранжа L₄ та L₅ системи Сонце-Юпітер. План місії розрахований на 12 років, під час яких Lucy повинен буде відвідати, щонайменше дев’ять малих тіл.

Lucy в уявленні художника. Джерело: SwRI

Незабаром після запуску, Lucy зіштовхнувся з технічними проблемами. Одна з його двох круглих сонячних панелей, діаметром 7,3 метра, розкрилася не до кінця. Це викликало побоювання, щодо структурної стійкості зонда під час маневрів з використанням головного двигуна. Тому інженери здійснили низку операцій з розгортання сегмента, який заклинив. За словами керівництва місії, вжиті заходи дозволили розкрити більшу частину сегмента, що заклинив, і надати йому додаткову стабільність. Це дає надію на те, що сонячна батарея не стане джерелом проблем.

Зустріч із Землею

Під час майбутнього гравітаційного маневру Lucy буде наближатися до Землі, рухаючись з боку Сонця. Через це наземні спостерігачі не зможуть побачити апарат на підльоті. Водночас Lucy отримає можливість зробити знімки, повністю освітленої Землі та Місяця. Вони будуть використані для калібрування його інструментів.

Варто відзначити, що Lucy пройде через регіон навколоземної орбіти з найбільшою концентрацією супутників та об’єктів космічного сміття. Тому NASA розробила резервний план. У разі виникнення ризику зіткнення, зонд виконає маневр ухилення.

Крім того, Lucy зазнає впливу верхніх шарів земної атмосфери. Оскільки це може позначитися на його проблемній сонячній батареї, з метою підстрахування, керівництво місії внесло зміни до плану польоту, та збільшило висоту прольоту на 50 км.

Траєкторія польоту Lucy. Джерело: Southwest Research Institute

Якщо майбутнє рандеву пройде в штатному режимі, у грудні 2024 року Lucy знову відвідає Землю. Другий гравітаційний маневр направить його до популяції астероїдів, розташованих на околицях точки Лагранжа L₄ системи Сонце-Юпітер. 2030 року зонд втретє повернеться до Землі. На цей раз він використає її гравітацію, щоб попрямувати до астероїдів на околицях точки Лагранжа L₅.