Китай розпочав підготовку до запуску нової орбітальної станції

Нещодавно на острів Хайнань успішно доставили компоненти найпотужнішої в Китаї ракети «Чанчжен-5B». Про це повідомили представники Китайської корпорації аерокосмічних наук і технологій (CASC). Найближчим часом елементи ракети перевезуть на космодром Венчан, після чого носій буде зібраний і підготовлений до запуску.

Компоненти ракети «Чанчжен-5B». Джерело: CNSA

«Чанчжен-5B» має доставити на низьку навколоземну орбіту апарат «Тяньхе» — базовий блок нової багатомодульної китайської орбітальної станції, призначеної для постійного перебування трьох тайконавтів. Він важить 22 тонни, має довжину 16,6 м і діаметр 4,2 м. Модуль буде виведений на 370-кілометрову орбіту з нахилом 41°. Китайська влада поки не оголосила конкретну дату запуску, але експерти підрахували, що він повинен відбутись у другій половині квітня.

Після того, як «Тяньхе» буде виведений на орбіту, до нього відправиться безпілотний корабель постачання «Тяньчжоу» для доставки палива та припасів. Потім станція отримає свій перший екіпаж (експедиція «Шеньчжоу-12»). За даними CASC, ракета-носій для цієї місії вже готова. Всього протягом наступних двох років до «Тяньхе» відправлять ще 10 космічних апаратів: чотири пілотовані, чотири кораблі постачання та два додаткових лабораторних модуля.

Прототип модуля Тяньхе. Джерело: CCTV/Framegrab

У майбутньому до «Тяньхе» також планують відправити автономний модуль-телескоп «Сюньтянь». За словами китайських фахівців, вона матиме таку ж роздільну здатність, як і Hubble, але у 300 разів більше поля зору. За необхідності модуль зможе наближатися до станції та стикуватися з нею для обслуговування та заміни наукових інструментів.

Не виключено, що в майбутньому орбітальний форпост Піднебесної може бути розширений. Керівництво китайської космічної програми розглядає можливість стикування до нього додаткових модулів. Загальний термін служби комплексу повинен скласти не менше 10 років.

За матеріалами https://spacenews.com