Космічна примара в сузір’ї Павича

Астрономи, які працюють із телескопом Hubble, опублікували новий ефектний космічний знімок. У його центрі можна побачити об’єкт, який чимось нагадує примару. Це галактика NGC 6684.

Лінзоподібна галактика NGC 6684 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Tully

NGC 6684 розташована на відстані близько 44 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Павича. Вона класифікується як лінзоподібна галактика. Такі об’єкти займають проміжне положення між спіральними та еліптичними галактиками.

Як і спіральні галактики, лінзоподібні мають диск і балдж. Водночас у них не спостерігається характерної спіральної структури. Інша важлива відмінність полягає у складі зоряного населення. Зазвичай лінзоподібні галактики вже витратили більшу частину запасів газу. Тому швидкість зореутворення в них знижена. Лінзоподібні галактики здебільшого населені старими світилами, що споріднює їх з еліптичними галактиками. Якщо поглянути на знімок NGC 6684, можна звернути увагу, що в ній також відсутні характерні для спіральних галактик смуги темного пилу. Усе разом це й надає їй характерного примарного вигляду.

Знімок NGC 6684 був зроблений у межах проєкту Every Known Nearby Galaxy. Його метою є знімкування всіх відомих об’єктів, розташованих у радіусі 10 мегапарсек (32,6 млн світлових років) від Землі. До початку програми Hubble вже вивчив понад 75% таких галактик, поточне завдання — охопити відсутні об’єкти.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп Hubble зробив детальний знімок кулястого скупчення.