Hubble зазнімкував проміжну галактику

NASA опублікувала нове зображення, отримане космічним телескопом Hubble. На ньому зафіксована лінзоподібна галактика NGC 3489. Вона розташована на відстані 30 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Лева.

Галактика NGC 3489. Джерело: NASA, ESA, P. Erwin (Max-Planck-Institut fur extraterrestrische Physik), L. Ho (Peking University), and S. Kaviraj (University of Hertfordshire)

Лінзоподібні галактики являють собою перехідний етап між спіральними та еліптичними галактиками. Як і спіральні галактики, вони мають диск і балдж. Водночас у них не проглядається спіральної структури. Інша важлива відмінність полягає у складі зоряного населення. Зазвичай лінзоподібні галактики вже витратили більшу частину запасів газу. Тому швидкість зореутворення в них знижена. Лінзоподібні галактики здебільшого населені старими світилами, що ріднить їх з еліптичними галактиками.

NGC 3489 має ще одну відмінну особливість. Річ у тім, що її центральний регіон демонструє підвищену активність. Її джерелом є надмасивна чорна діра. Вона активно поглинає речовину, що супроводжується утворенням електромагнітного випромінювання.

Водночас можна звернути увагу, що ядро NGC 3489 не затьмарює іншу частину галактики, це дає можливість розглянути її структуру. Астрономи класифікують подібні об’єкти як сейфертівські галактики. Вважається, що на них припадає до 10% від усіх «зоряних островів» у Всесвіті.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп James Webb знайшов найдавніше скупчення галактик у Всесвіті.