Hubble розгледів в неймовірних деталях кулясте скупчення, відкрите 1826 року

NASA опублікувала зображення високої роздільної здатності кулястого скупчення NGC 6652, отримане космічним телескопом NASA Hubble.

На фото Hubble видно NGC 6652 кулясте скупчення, розташоване на відстані близько 30 тис. світлових років у сузір’ї Стрільця. Авторство: NASA / ESA / Hubble

Кулясті скупчення — це густо упаковані системи зір, які гравітаційно зв’язані в єдину структуру розміром від 100 до 200 світлових років. Кожне з таких скупчень містить сотні тисяч або навіть мільйони світил. Сильна гравітація між тісно розташованими зорями у кулястих скупченнях формує їх у правильну сферичну форму, схожу на зоряну кулю.

Кулясті скупчення — одні з найдавніших об’єктів у Всесвіті. Вони є своєрідними залишками перших етапів формування галактик. Вважається, що кожна галактика має кілька таких скупчень. Наш Чумацький Шлях містить принаймні 150 таких об’єктів і, ймовірно, кілька інших за його товстим диском.

NGC 6652 розташоване у сузір’ї Стрільця, приблизно за 30 тис. світлових років від Землі та лише 6,5 тис. світлових років від центру Галактики. Це скупчення також відоме як C 1832-330, або GCl 98, було відкрите вперше шотландським астрономом Джеймсом Данлопом 28 червня 1826 року.

Кольорове зображення NGC 6652 було створене за допомогою покращеної камери спостережень Hubble (ACS) і ширококутної камери 3 (WFC3). Світлина поєднує спостереження, зроблені з використанням п’яти різних фільтрів, що об’єднує ультрафіолетове, видиме та інфрачервоне світло для демонстрації скупчення у всій його величі.

«Ця світлина утворена двома різними інструментами та використовує дві різні програми спостережень від двох різних команд. Перша команда зосереджена на дослідженні кулястих скупчень у Чумацькому Шляху. Друга використовує надзвичайно чутливі фільтри в інструменті WFC3, щоб розглянути співвідношення карбону, азоту та кисню в кулястих скупченнях, таких як NGC 6652», — пояснюють дослідники.

Раніше ми повідомляли про те, як Hubble пошукав чорну діру в кулястому скупченні.

За матеріалами sci.news.