Hubble пошукав чорну діру в кулястому скупченні

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення об’єкта далекого космосу. На ньому зафіксоване кулясте скупчення NGC 6325, розташоване на відстані приблизно 26 тис. світлових років від Землі у напрямку сузір’я Змієносця.

Кулясте скупчення NGC 6325 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, E. Noyola, R. Cohen

Кулясті скупчення являють собою щільні й тісно пов’язані скупчення зір, які обертаються навколо галактичного центру як єдиний супутник. Вони можуть налічувати від кількох десятків тисяч до мільйона учасників.

Зазвичай астрономи вивчають кулясті скупчення з метою краще розібратися у процесах зореутворення та еволюції світил. Але знімок NGC 6325 був зроблений із зовсім іншою метою. Астрономи залучили Hubble в надії виявити «гравітаційного монстра» — чорну діру середньої маси, що ховається в центрі скупчення.

Попередні дослідження показали, що розподіл зір у деяких кулястих скупченнях (зокрема і в NGC 6325), які вирізняються особливо високою щільністю зоряного населення, трохи відрізняється від розрахункових. Одне з можливих пояснень цієї розбіжності — наявність чорної діри, гравітація якої злегка впливає на рух світил.

Для перевірки припущення астрономи використовували встановлену на Hubble камеру WFC3 з метою знімкування великої кількості кулястих скупчень. Вони сподіваються, що зібрані під час огляду дані допоможуть підтвердити існування в центрах таких скупчень чорних дір середньої маси або дадуть альтернативне пояснення.