Клієнт Celestis бажає доставити свою ДНК на Місяць, щоб його клонували інопланетяни

Компанія Celestis зі штату Техас уже протягом багатьох років виводить у космос кремовані останки. Це своєрідний космічний меморіал для заможних клієнтів, які бажають залишити частинку себе в космосі. У 1997 році вони відправили на орбіту Землі залишки творця Star Trek Джина Родденберрі та наукового вченого Джерарда О’Нілла, який розробив проєкт космічного житла, відомого як «циліндр О’Нілла».

Celestis
Фантастична та романтична мета клієнтів Celestis. Зображення: New York Times

Клієнти Celestis мають найрізноманітніші мотиви для виведення своїх останків у космос. Нещодавно видання New York Times розповіло про сімох осіб, які уклали контракт із Celestis на створення своїх космічних меморіалів.

Не наукова фантастика

86-річний професор фізики Кеннет Ом забажав, щоб його ДНК була доставлена на південний полюс Місяця під час однієї з наступних місій. Він сподівається, що майбутні цивілізації коли-небудь відкриють капсулу із прахом вченого та зможуть його клонувати так, щоб «утворились тисячі відроджених Кенів Омів, які розлетяться по всьому Всесвіту».

Капсула Celestis із прахом

Звичайно, пропозиція вченого сприймається так, ніби вона була жартівливо натхненна епізодом із серіалу «Рік та Морті», адже сама ідея збереження ДНК для вивчення майбутніми цивілізаціями може здатися абсурдною. Втім, у світі вже існують технології клонування тварин за їхньою ДНК. Хоча клонування людей має етичні та моральні аспекти, це не наукова фантастика.

Романтична мета

Інші клієнти Celestis мають більш романтичну мету. Наприклад, пожежник Деніел Конліск хоче, щоб його останки були відправлені в космос разом з останками дружини, яка страждає від пізньої стадії раку. Аерокосмічний інженер Джеффрі Войтах, якого надихала місія Apollo в дитинстві, хоче, щоб його прах потрапив на поверхню супутника Землі.

На жаль, дата повернення Celestis на Місяць ще не відома. Перша «місячна панахида» компанії — місія NASA Lunar Prospector — стартувала у січні 1998 року. Капсула із прахом впала на поверхню Місяця всередину постійно затіненого кратера приблизно через півтора року. Капсула несла на борту частину останків відомого планетарного геолога Юджина Шумейкера.

Квитків немає

Наступна місія компанії Tranquility наразі закрита для бронювання. Капсула, створена у партнерстві з компанією Astrobotic, розробником місячного посадкового модуля Peregrine, має приземлитися в північно-східній частині Місяця після запуску ракетою Vulcan Centaur компанії United Launch Alliance, яка має завершити свій перший випробувальний політ на Різдво.

«Меморіальні капсули Celestis із кремованими останками та їхніми ДНК залишаться на поверхні Місяця як постійна данина пам’яті безстрашним душам, які ніколи не переставали тягнутися до зірок», — йдеться на сайті компанії.

Раніше ми повідомляли про те, що ракета-катафалк вибухнула через кілька секунд після старту.