У метеоритах виявлено всі чотири будівельні блоки ДНК

Вперше всі чотири основні компоненти ДНК — основа живих істот — були виявлені у метеоритах із космосу. Це відкриття припускає, що ключові інгредієнти життя могли бути занесені на Землю давніми позаземними об’єктами.

Метеорити занести на Землю ключові блоки ДНК
В метеоритах були виявлені ключові інгредієнти для зародження життя

ДНК є спіральною структурою, що складається з так званих «нуклеооснов» — сполук аденіну, гуаніну, цитозину та тиміну. Їхні комбінації вибудовуються у певній послідовності, в якій зберігається вихідний код для життя на Землі, включаючи людство. Аденін та гуанін були виявлені у метеоритах майже 50 років тому. А ось присутність цитозину і тиміну в позаземних об’єктах залишалася невловимою. Дослідники здогадувалися, що ці сполуки також могли існувати у первинному міжзоряному пилу, який дав початок нашій Сонячній системі приблизно 4,6 млрд років тому, але довести на практиці довго не вдавалося.

Сенсаційне відкриття

Тепер вчені під керівництвом Ясухіро Оба, професора з Університету Хоккайдо, нарешті виявили сліди цитозину і тиміну в трьох багатих на вуглець метеоритах. Про це відкриття йдеться у статті в журналі Nature Communications.

Дві недавно виявлені азотисті основи належать до групи, званої піримідинами, тоді як аденін і гуанін належать до категорії пуринів. Крім виявлення сполук, що залишилися всередині ДНК, Оба та його колеги також виявили сліди іншого піримідину, званого урацилом, який використовується РНК — більш простою молекулою ДНК, замість тиміну. Хоча урацил був ідентифікований у метеоритах раніше, відкриття всіх трьох піримідинів у космічних породах проливає нове світло на загадкову рідкість цих азотистих основ у метеоритах у порівнянні з пуринами аденіном та гуаніном.

«Це дослідження демонструє, що різноманітність метеоритних азотистих основ могла бути будівельними блоками ДНК і РНК на ранніх етапах формування Землі», — говорить Ясухіро Оба.

Подорож «цеглинок життя» між світами

Команда досягла цього прориву, проаналізувавши зразки метеоритів Мерчісон, Мюррей та Тагіш Лейк, які впали в Австралії, Оклахомі та Британській Колумбії відповідно. У них також були виявлені інші ключові інгредієнти для життя: білки, азот, вода та інші органічні сполуки.

Таким чином, відкриття дає підґрунтя для підтвердження теорії про те, що «насіння життя» на нашій планеті посіяли саме метеорити на ранніх етапах формування Землі. Можливо навіть, що форми життя, що зароджуються, могли подорожувати між світами, такими як Земля і Марс, за допомогою процесу, відомого як панспермія, при якому організми здатні виживати, переміщаючись по космосу на метеоритах, викинутих в результаті зіткнень з іншими космічними каменями.

Нагадаємо, що раніше вулканічне озеро показало, як життя могло б зберегтися на Марсі.

За матеріалами VICE