На Землю впав міжзоряний метеорит

Таємничий довгастий астероїд Оумуамуа увійде до анналів науки як перший відомий міжзоряний об’єкт, виявлений у нашій Сонячній системі. Але до нього, кілька років тому, в нашу атмосферу увійшов ще один міжзоряний гість із дуже глибокого космосу.

У 2019 році двоє гарвардських учених, які детально вивчали Оумуамуа, написали статтю про більш ранній схожий об’єкт. У своєму дослідженні автори стверджували, що надзвичайно швидкий метеорит, який пробив атмосферу Землі у 2014 році, також був міжзоряним. Запис про його падіння та натяки на його незвичайне походження роками ховались у базі даних болідів NASA.

asteroid
Метеорит, який упав на Землю у 2014 році, також мав міжзоряне походження. Фото: VICE

«Його надзвичайно висока швидкість передбачає можливе походження з глибин планетної системи. Або навіть далекої зорі галактики Чумацький Шлях», — йдеться у короткому викладі статті студента Аміра Сіраджа та досвідченого астронома Аві Леба.

Підтвердження від Міноборони США

Однак, як повідомляє Vice, перше рецензування та публікація статті були відкладені на деякий час, бо американські військові засекретили дані, необхідні на підтвердження розрахунків учених. Ця бюрократична перепона кут тепер, здається, подолана. Відповідь космічного командування США науковому керівнику NASA була опублікована через обліковий запис USSC у Twitter минулого тижня. Заступник командувача генерал-лейтенант Джон Шоу підтвердив існування міжзоряного метеорита на щорічному космічному симпозіумі у Колорадо.

«Головний науковий співробітник Командування космічних операцій доктор Джоел Мозер провів аналіз даних, доступних Міністерству оборони. Він підтвердив NASA, що швидкість метеорита справді була настільки високою, що вказує на його міжзоряну траєкторію», — йдеться у службовій записці.

Гість від карликової зорі

«Астероїд увійшов до Сонячної системи на швидкості 60 км/с. Така висока швидкість викиду з далекої планетної системи може бути досягнута лише дуже близько до зорі. Ймовірно, це сталося у життєпридатній зоні карликових зірок», — пояснює астроном Аві Леб.

За оцінками, метеорит у момент зіткнення з Землею був відносно невеликим — розміром із мікрохвильовку. Це означає, що більша його частина згоріла в атмосфері, а вцілілі уламки впали в Тихий океан. Знайти ці залишки неможливо.

Нагадаємо, що раніше на орбіті Землі виявили другий троянський астероїд.