Астероїди можуть стати майбутнім домом людства

Коли йдеться про цивілізації далекого майбутнього поза межами Землі, ми маємо очікувати більше, ніж просто сірий ландшафт Місяця чи негостинну поверхню Марса. Одного дня людство зможе обжити астероїди. Уявіть собі, що космічні скелі, такі як астероїд Бенну, колись зможуть стати рідним домом для ваших далеких нащадків.

Ілюстрація показує, як може виглядати місто всередині астероїда
Ілюстрація показує, яким може бути місто всередині астероїда. Авторство зображення: Рочестерський університет

Група вчених з Рочестерського університету в Нью-Йорку розробила план перетворення астероїдів на космічні міста зі штучною гравітацією. Ця фантастична ідея має цілком наукове обґрунтування. Стаття пропонує новий спосіб осмислення цієї можливості таким чином, щоб захистити мешканців та зробити їхнє життя комфортним, як вдома. Теоретичне дослідження опубліковане у Frontiers in Astronomy and Space Sciences.

Основна концепція міста-астероїда базується на ідеї під назвою циліндр О’Ніла — конструкції обертової космічної колонії, яку запропонував фізик Джерардом О’Нілом у 1970-х роках. Обертання створює штучну гравітацію на внутрішньому ободі широкого кільця. Згадайте циліндричну станцію Купер у фільмі «Інтерстеллар», яка саме так створювала комфортні умови для екіпажу. Але було б дуже важко і надто дорого транспортувати достатньо матеріалу в космос, щоб зробити гігантський циліндр О’Ніла.

Циліндр О’Ніла з астероїда

Дослідницька група Рочестера пропонує спосіб створити такий циліндр із матеріалу, який є у космосі. Тут у пригоді стають астероїди. Їхній матеріал можна було б використати для будівництва циліндра, який нагадує собою житлову зону. А щоб скріпити конструкцію, використовувалась би надлегка та водночас надміцна сітка з вуглецевих нановолокон. Далі обертання астероїда призведе до того, що під час відцентрової сили камені розширять мішок із наносітки, створивши у ній утрамбований шар каменю, який стане фундаментом для будівництва житла. Також матеріал астероїда не лише допоможе будувати, а й стане захистом від космічного випромінювання.

«Астероїд діаметром 300 м може перетворитися на циліндричний космічний ареал із площею майже 35 км². Це приблизно розмір Манхеттену. Наразі космічні міста можуть здаватися фантастикою, але історія свідчить, що століття технічного прогресу може зробити неможливе можливим», — сказав співавтор ідеї Адам Франк із Рочестерського університету.

Раніше ми повідомляли про те, що Asteroid Launcher дозволяє скинути астероїд на москву.