Vast Space створить станцію зі штучною гравітацією

Стартап Vast Space планує створити станцію, у якій за допомогою обертання буде створюватися штучна гравітація. Вона має бути не лише дослідницьким майданчиком, а й виробничою базою та платформою для майбутніх місій.

Космічна станція Vast Space
Космічна станція Vast Space. Джерело: Spacenews.com

Космічна станція від Vast Space

Стартап із Південної Каліфорнії Vast Space, заснований Джедом Маккалебом, збирається побудувати станцію зі штучною гравітацією на низькій навколоземній орбіті. Бізнесмен заробив 2,5 млрд доларів на криптовалюті, але завжди мріяв про те, щоб зайнятися приватним освоєнням космосу. Колись він жартома сказав друзям, що прагне будувати шахти на астероїдах, і ось тепер налаштований втілити свій задум у життя.

Маккалеб вважає, що Земля має обмежені ресурси й людству треба поступово переселятися в космос. Крім того, нам усім потрібен фронтир, без якого на цивілізацію чекає застій. І саме ці задачі Vast Space буде виконувати у довгостроковій перспективі.

Але поки що вони збираються зосередитися на створенні орбітальної станції, на якій люди зможуть перебувати тривалий час. Оскільки невагомість сильно впливає на здоров’я людини, команда вирішила будувати велику конструкцію, на якій штучна гравітація буде підтримуватися шляхом обертання.

Перспективи нової станції

На першому етапі Маккалеб збирається зосередитися на створенні потужної команди інженерів, яка проєктуватиме станцію. До нього вже приєдналися Кайл Дедмон, колишній віцепрезидент SpaceX з будівництва наземної інфраструктури, Том Гейфорд, системний інженер, який працював у Relativity Space та SpaceX, Моллі МакКормік, колишній інженер із людських факторів SpaceX і керівник програми Honeybee Robotics та Колін Сміт, колишній інженер силових установок SpaceX. Крім того, колишній віцепрезидент SpaceX Ганс Кенігсманн консультує компанію.

Також триває пошук інвесторів для діяльності Vast Space. Маккалеб поки що повністю фінансує стартап із власних коштів, але збирається найближчим часом залучити серйозних інвесторів, зокрема NASA.

Нова станція має замінити МКС як платформу для космічних досліджень. Але в планах Vast Space також зробити її портом для майбутніх міжпланетних місій.

Також є задум розмістити на станції виробничі потужності. Це дозволить не лише здійснювати ремонт космічного обладнання та апаратів на орбіті, але й займатися технічними розробками, які тестуватимуться безпосередньо в умовах космосу.