NASA готується до запуску сонячного вітрильника

NASA завершує підготовку до запуску апарата NEA Scout. Він стане першим в історії зондом із сонячним вітрилом, який відвідає астероїд.

Попутні вантажі на борту SLS

Наприкінці серпня, на початку вересня, NASA планує здійснити запуск надважкої ракети SLS. Головною метою тесту стане випробування нового носія, а також космічного корабля Orion, який має облетіти Місяць та повернутися на Землю.

Місія NEA Scout в уявленні художника. Джерело: NASA

Але Orion буде далеко не єдиним вантажем на борту SLS. NASA збирається використати можливості SLS, щоб вивести в міжпланетний простір попутне навантаження — десять невеликих апаратів, створених на базі платформи кубсат. Вони призначені для відпрацювання експериментальних технологій, вивчення Місяця та космічної погоди. Одним із цих десяти апаратів стане зонд NEA Scout (Near-Earth Asteroid Scout).

Технічне влаштування NEA Scout

За своїми габаритами NEA Scout можна порівняти з коробкою для взуття. Його розмір становить 30×20×10 см (6U), маса — 14 кг. Наукове навантаження зонда представлене розробленою Лабораторією реактивного руху 14-мегапіксельною монохромною камерою.

Зонд NEA Scout. Джерело: NASA

NEA Scout має здійснити близький проліт одного з навколоземних астероїдів. Спочатку апарат планувалося відправити до каменю під позначенням 1991 VG, але через перенесення запуску SLS мета місії змінилася на астероїд 2020 GE. Його діаметр складає лише 18 метрів. У разі успіху 2020 GE стане найменшим небесним тілом, дослідженим земним посланцем.

NEA Scout оснащений невеликою силовою установкою, яка працює на стиснутому газі. Вона може використовуватися для орієнтації апарату та виконання невеликих маневрів, але її зовсім недостатньо для досягнення 2020 GE. Тому NEA Scout також отримав експериментальне сонячне вітрило. Він являє собою виготовлену з алюмінію плівка з пластиковим покриттям, тоншим за людське волосся, загальною площею 85 м2. Після розгортання вітрило має відбивати фотони сонячного світла, створюючи тягу, яка дозволить NEA Scout дістатися своєї мети.

Рандеву з астероїдом

Зараз план місії виглядає так. Після розгортання вітрила, NEA Scout виконає обліт Місяця. Цей маневр надасть йому достатню швидкість, щоб здійснити візит до 2020 GE у вересні 2023 року. У цей момент астероїд буде знаходитись на відстані 5,7 млн км від Землі.

Сонячне вітрило місії NEA Scout. Джерело: NASA

За словами фахівців NEA Scout здійснить найповільніший проліт іншого астероїда в історії: його швидкість руху щодо 2020 GE не перевищить 30 м/c. Зонд пролетить на відстані менш як 2 км від небесного тіла, це дозволить йому зробити знімки його поверхні з роздільною здатністю менше ніж 10 см/піксель. Вчені сподіваються, що це дозволить встановити, чи є астероїд суцільним тілом або є скупченням каменів (т.з. сміттєву купу).

Успіх місії NEA Scout має стати важливою віхою, яка продемонструє можливості космічних вітрильників для вивчення Сонячної системи. Наступний крок буде зроблений у 2025 році, коли NASA запустить місію Solar Cruiser. Вона буде оснащена вітрилом загальною площею 1700 м2.