Hubble зазнімкував Сатурн

Цими днями на нічному небі над південною частиною горизонту сяє пара зір. Яскравіша з них — це Юпітер, ліворуч від нього знаходиться Сатурн. «Кільцевий гігант» нещодавно вступив у протистояння і досяг свого максимального блиску, що забезпечило найкращі умови для його спостережень цього року.

Група супроводу телескопа Hubble скористалася цією обставиною та провела знімання шостої планети. На отриманому зображенні чітко видно смуги в атмосфері газового гіганта та серія невеликих штормів. У північній півкулі Сатурна помітний легкий червоний серпанок. Він може бути пов’язаний з сезонним підвищенням температури, що змінило атмосферну циркуляцію або призвело до зникнення крижаних кристалів у хмарах. За іншою версією збільшення освітленості могло змінити концентрацію фотохімічного смогу у верхніх шарах газової оболонки планети.

Знімок Сатурна від телескопа Hubble. Джерело: NASA, ESA, A. Simon (Goddard Space Flight Center), M.H. Wong (University of California, Berkeley), and the OPAL Team

Знімок Hubble дозволяє розглянути будову знаменитої кільцевої сатурніанської системи. Добре видно, що великі кільця складаються із сотень тоненьких кілець. Ще недавно вважалося, що вони виникли 4,5 млрд років тому (майже одночасно із самим Сатурном). Однак дані місії Cassini говорять про те, що насправді кільця шостої планети є ровесниками динозаврів. Також на знімок потрапили два крижані місяці Сатурна — Мімас (праворуч) та Енцелад (внизу).

Представлений знімок зроблений телескопом Hubble 4 липня 2020 року у межах програми OPAL (Outer Planets Atmospheres Legacy). У момент знімання Сатурн знаходився на відстані 1350 млн км від Землі.