Галактика NGC 2770

Новини астрономії, астрофізики та космології

На цьому чудовому знімку, зробленому космічним телескопом Hubble, зображена галактика NGC 2770. Вона розташована на відстані 88 млн світлових років від Чумацького Шляху в сузір’ї Рисі.

Галактика NGC 2770 (фото Hubble). Джерело: NASA, ESA and B. Holwerda (University of Louisville)

Як і наша Галактика, NGC 2770 має спіральну структуру. Щоправда, на відміну від Чумацького Шляху, в її центрі немає перемички (бара). Ще одна її помітна відмінність — підвищена активність у вигляді спалахів наднових. Остання відома наднова в нашій зоряній системі спалахнула наприкінці XIX століття, але спостерігати її в оптичному діапазоні було неможливо через пилові хмари (а радіотелескопи тоді ще не існували). У NGC 2770 за останні 20 років вдалося зареєструвати чотири спалахи наднових — у 1999, 2007, 2008 та 2015 роках.

Цікаво, що перші три з перерахованих наднових належали до досить рідкісного типу Ib. Астрономам поки що невідомі причини цього феномену. Можливо, це просто випадковий збіг. Останній спалах, який спостерігався у 2015 році, став причиною деякої плутанини. Спочатку дослідники вирішили, що вони виявили «хибну наднову» — несподіваний масивний викид речовини великою зорею. Лише наступні спостереження показали, що ця подія насправді була викликана гравітаційним колапсом ядра надмасивного світила.

За матеріалами https://spacetelescope.org