Hubble показав осінні барви туманності Душі

Нова світлина, яку отримали завдяки космічному телескопу Hubble, розкриває красу космосу, де ми можемо захоплюватися неймовірною майстерністю природи створювати чарівні об’єкти. Це зображення відображає туманність LBN 667 (S2-199) у сузір’ї Кассіопея у всій своїй розкішній красі, саме у той час, коли природа у Північній півкулі готується до свого перевтілення в осінні вогняні барви. Цей велетенський об’єкт оточений загадковою аурою і приховує в собі багато таємниць.

Westerhout 5
Саме до сезону осіннього листя це зображення з космічного телескопа NASA/ESA Hubble демонструє блискучу багряно-червону сцену. На ньому видно невелику область туманності Westerhout 5, яка лежить на відстані близько 7000 світлових років від Землі. На цьому фото, залитому яскраво-червоним світлом, можна побачити безліч цікавих об’єктів, зокрема газову кулю, що вільно плаває та випаровується (frEGG) це маленька темна область у формі пуголовка у верхньому лівому куті в центрі. Фото: ESA/Hubble

Назва цієї туманності — Westerhout 5, або Душа. Це емісійна туманність, і це означає, що її чудові кольори та форми створені завдяки газу, який був іонізований світлом яскравих та гарячих світил. Коли дуже масивні зорі народжуються, вони випускають потужні потоки випромінювання, відомі як зоряні вітри. Ці вітри видувають сусідню матерію, заважаючи іншим зорям розвиватися в безпосередній близькості. Це призводить до створення порожнин у самій туманності. Між цими порожнинами газ згущується, створюючи умови для народження нових світил. Такий життєвий цикл зір — це невичерпне джерело космічних див, і, вивчаючи їх, ми продовжуємо дізнаватися більше про Всесвіт.

IC 1848
IC 1848 (туманність Душа) — загальний погляд на дифузну туманність та розсіяне скупчення у сузір’ї Кассіопея

Однією з найцікавіших рис цієї світлини є темна область, що виділяється вгорі посередині. Вона відома як газова куля, що вільно плаває та випаровується, або ж frEGG. Ця щільна кишеня є більш стійкою до випромінювання, що іонізує газ навколо неї, і утворює своєрідне яйце, з якого можуть виникнути нові зорі. Саме цей процес відомий як EGG і вже вивчений завдяки незрівнянному телескопу Hubble. Яскравим прикладом цього є знімок Стовпів Творіння, зроблений тим же телескопом, де видно кишені газу, які нагадують нерівності на стовпах туманності.

З плином часу ці кишені газу можуть інкубувати нові зорі, оскільки густина навколишнього простору збільшується і вони стають гарячішими, що створює ідеальні умови для зародків світил, які народяться всередині цих «космічних яєць». Кожна деталь цього зображення є вікном у неймовірні процеси, які відбуваються у віддаленому просторі. Нам пощастило спостерігати це диво завдяки прекрасному поєднанню науки та технологій.

Раніше ми повідомляли про те, що James Webb показав раніше небачені деталі туманності Кільце.

За матеріалами digitaltrends.com.