Hubble зазнімкував зародки майбутніх зір

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення. На ньому можна побачити незвичайні об’єкти, які в майбутньому можуть дати початок новим зорям.

Вільно плаваючі газові глобули, що випаровуються, в туманності Душа. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Sahai

Знімок демонструє одну з ділянок емісійної туманності Westerhout 5, також відомої як туманність Душа. Вона розташована на відстані 7 тисяч світлових років від Землі, її характерний червоний колір пояснюється свіченням іонізованих атомів водню.

Крім звичайних зір, на червоному тлі туманності також можна побачити низку характерних темних хмар. Ці об’єкти відомі під назвою вільно плаваючі газові глобули, що випаровуються (frEGG). Вони являють собою області підвищеної щільності міжзоряного водню, газ усередині якої захищений від дії іонізувального ультрафіолетового випромінювання.

Подібні утворення становлять значний інтерес для астрономів. Вважається, що вони є зародками, з яких у майбутньому можуть розвинутись зорі. У міру падіння на неї речовини із найближчого оточення, глобула почне колапсувати під дією власної гравітації. Збільшення густини речовини призведе до поступового розігріву центральної області. Якщо маси глобули виявиться достатньо, в її центрі почнуться термоядерні реакції, що самопідтримуються, за участю водню, й вона перетвориться на зорю. Якщо маси виявиться недостатньо, вона породить коричневий карлик.

Цікаво, що газові глобули, що випаровуються, були знайдені астрономами відносно недавно. Вперше їх ідентифікували на знімках знаменитих Стовпів Творіння. Вільно плаваючі глобули на кшталт тих, що зображені на представленому вище знімку, відрізняються від звичайних тим, що не прив’язані до якихось структур і мають характерну форму з наявністю «хвоста» та «голови».