Hubble отримав найбільш детальне зображення сусіда Чумацького Шляху

Новини астрономії, астрофізики та космології

На багатьох сайтах і навіть у деяких науково-популярних виданнях іноді зустрічається згадка про те, що галактика, що знаходиться на відстані 2,5 млн світлових років, Туманність Андромеди (M31) є найдальшим об’єктом, який можна побачити на земному небі неозброєним оком. Але це не зовсім так.
За ідеальних погодних умов спостерігач з гарним зором здатний розглянути тьмяну цятку в сузір’ї Трикутника (M33) – спіральну галактику, розташовану приблизно в 3 млн світлових років від Чумацького Шляху.

Галактика трикутник на нічному небі. Джерело: ESO/Digitized Sky Survey 2. Acknowledgement: Davide De Martin

Діаметр M33 становить 60 тис. світлових років, чисельність її зоряного населення оцінюється в 40 млрд світил. Для порівняння: діаметр нашої Галактики досягає 100 тис. світлових років, а до її складу, за різними підрахунками, входить від 200 до 400 млрд зірок.

Нещодавно співробітники місії Hubble опублікували докладніше зображення M33. Він складається з 54 окремих фотографій, зроблених за допомогою встановленої на телескопі Удосконаленої оглядової камери ACS. Оригінальне зображення складається з 665 млн пікселів. На ньому можна розрізнити 10-15 млн найяскравіших зірок галактики.

Найбільш детальне зображення галактики Трикутник, отриманий за допомогою телескопа Hubble. Джерело: NASA, ESA, M. Durbin, J. Dalcanton, B. F. Williams (University of Washington)

На відміну від Чумацького Шляху та Туманності Андромеди, галактика Трикутника не має перемички. Це означає, що її спіральні рукави “виростають” прямо з галактичного ядра. Вона також дуже багата на міжзоряний газ і пил, з яких активно формуються нові світила. На зображенні можна побачити дві найбільші області зіркоутворення – туманності NGC 595 та NGC 604.

NGC 604 є найбільшим подібним регіоном у всій місцевій групі галактик. У ньому зосереджено понад 200 зірок-гіпергігантів. Діаметр регіону становить 1500 світлових років, його світність у 6300 разів перевищує світність знаменитої Туманності Оріону. Якби NGC 604 розташовувалась на її місці, своїм видимим блиском на земному небі вона затьмарила б Венеру.

За матеріалами: https://www.spacetelescope.org